Wracamy z kolejnym artykułem dotyczącym dyrektywy o ochronie sygnalistów. Tym razem omówimy krok po kroku kolejne etapy wdrożenia systemu zgłaszania naruszeń, przez które powinien przejść pracodawca, by spełniać nowe, wynikające z dyrektywy obowiązki.
Jakie kryteria powinien spełniać kanał zgłoszeń dla sygnalistów
Czym kierować się dokonując wyboru osoby lub zespołu osób, który będzie odpowiedzialny za rozpatrywanie zgłoszeń
Jakie podstawowe 4 procedury powinno się wdrożyć w organizacji
W jaki zakresie przeprowadzić szkolenia i kampanię informacyjną
Dlaczego o wdrożenie właściwych procedur wewnętrznych jest tak ważne
Już na początku trzeba jednak zastrzec, że obowiązki te sprecyzowane zostaną przepisami krajowymi, implementującymi dyrektywę do polskiego porządku prawnego i będą wiązać pracodawców w takim kształcie, jak zostanie ustalony polską ustawą. Na ten moment znamy jedynie minimalne wymogi stawiane przez dyrektywę. Standardy ochrony sygnalisty mogą jednak ulec podwyższeniu po przyjęciu przepisów krajowych. Z uwagi na to, że propozycja polskich regulacji nadal nie została przedstawiona, skupimy się na omówieniu tych wymogów, które określa dyrektywa.
Szykując się do wdrożenia nowych obowiązków w firmie warto zaplanować działania i rozłożyć je w czasie zwłaszcza, że poszczególne decyzje, które będą musiały być podjęte przez pracodawcę w toku wdrożenia będą rzutowały na kolejne podejmowane kroki. Proponowany harmonogram pozwoli uporządkować prace.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)