Narzędzia:
Każdy kierowca musi wykorzystać dzienny i tygodniowy okresu odpoczynku. Przepisy przewidują w tym zakresie ścisłe normy czasowe oraz precyzują zasady odbierania odpoczynków. Obok zasad istnieje także szereg odstępstw i wyjątków, z których kierowcy załogi mogą korzystać w określonych sytuacjach.
Zdaniem Naczelnego Sądu Administracyjnego dla zastosowania przerwy w prowadzeniu pojazdu, o której mowa w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 nie ma znaczenia, czy kierowca jest zatrudniony przez przedsiębiorstwo, czy też jest współwłaścicielem lub właścicielem tego przedsiębiorstwa. W przypadku zastosowania przerwy dzielonej nie ma możliwości zmiany długości poszczególnych części przerwy.
Przykładowo dwóch kierowców wykonuje przewozy na zmianę, przez cały tydzień, od poniedziałku do niedzieli. Co drugi dzień każdy wykonuje około 9 godzin jazdy, robi przerwę 45 minut i do tego dochodzi czas na inne czynności typu załadunek, rozładunek a następnie robi 36-godzinny odpoczynek. Czy taki system jazdy jest zgodny z przepisami?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas