Narzędzia:
Czy w umowie o pracę mogą być wymienione dwa stanowiska pracy? Konkretnie chodzi o łączenie funkcji inspektora ds. BHP z zatrudnieniem na stanowisku specjalisty ds. kadr i płac.
Od 1 lipca 2013 r. pracownicy służby bhp oraz osoby wykonujące zadania służby bhp muszą spełniać pełne wymagania kwalifikacyjne. 30 czerwca 2013 r. kończy się okres przejściowy, zgodnie z którym funkcje w służbach bhp mogły pełnić osoby, które nie posiadały wymaganych kwalifikacji.
Jesteśmy szkołą podległą samorządowi województwa. Czy mamy obowiązek zatrudnić osobę pełniącą obowiązki służby bhp? Czy zadania te może wypełniać dyrektor jednostki przeszkolony w zakresie bhp dla pracodawców? Jakie przepisy regulują kwestie wynagrodzenia tych pracowników? W rozporządzeniu Rady Ministrów z 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego napisano „według odrębnych przepisów”.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas