Narzędzia:
Do nowego pracodawcy zachęcają nas znajomi, opinie i rekomendacje innych. Te, które czytamy na forach i w social mediach. 4 na 10* kandydatów z młodego pokolenia „googla” swoich potencjalnych przełożonych. W sektorze MŚP najskuteczniejszą metodą rekrutacji okazują się polecenia i rekomendacje. Kandydatów do firm przyciągają ludzie, panująca w organizacji atmosfera. Nie karnety na siłownie czy owocowe poniedziałki. Te też są miłe, ale to nie one wywołują u nas uśmiech, gdy przychodzimy do pracy.
Klimat biznesowy bardzo się zmienił w ciągu ostatnich kilku lat. Doświadczenia są teraz wszystkim. HR jako funkcja będzie musiał dostosować do nowych warunków i nowej, biznesowej rzeczywistości. Decyzja firmy Airbnb, aby nie mieć szefa działu zasobów ludzkich, a nawet działu zasobów ludzkich, wywołała sporo dyskusji w środowisku HRowym. Zamiast tego firma stworzyła Employee Experience Group, czyli zespół odpowiedzialny za tworzenie doświadczeń pracowników. Na czele tego zespołu stanął szef Employee Experience. Czy takie inicjatywy wróżą szybki koniec dla tradycyjnie rozumianych HRów?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas