Narzędzia:
Pracodawca nałożył na pracownika karę upomnienia za odmowę pracy w ramach dwóch stanowisk pracy. Pracownik uzasadnia to tym, że nie ma sił fizycznych, by po wykonaniu czynności na swoim stanowisku, w ramach swoich 8 godzin pracy dodatkowo podejmować pracę na drugim stanowisku. Faktem jest, że praca zarówno na pierwszym, jak i drugim stanowisku pracy wykonywana jest w warunkach szkodliwych i wymaga dużego wydatku energetycznego. Należy też dodać, że za pracę w ramach dwóch stanowisk regulamin wynagradzania nie przyznaje pracownikom dodatkowego wynagrodzenia. Pracodawca na rynku pracy boryka się z trudnościami w znalezieniu wykwalifikowanych pracowników. Czy jednak może notorycznie wymagać od osób obecnie zatrudnionych do wykonywania czynności w ramach dwóch stanowisk, nie zapewniając przy tym dodatkowego wynagrodzenia? Czy w przypadku odmowy wykonywania dodatkowej pracy pracodawca ma prawo zastosować kary regulaminowe?
Czy w ramach 40 godzin pracy dyrektor szkoły może nieodpłatnie przydzielić nauczycielowi dodatkowy obowiązek opieki nad grupą dzieci w trakcie przejazdu (wynajętym autokarem) ze szkoły na basen i z basenu do szkoły – w ciągu tygodnia po zajęciach obowiązkowych nauczyciela?
Czy główny księgowy jednostki (szkoła) może sporządzać listy płac za specjalistę ds. finansowych (pracownik przebywa na zwolnieniu lekarskim)? Czy z tego tytułu może mieć okresowo przyznany dodatek specjalny? Czy przyznanie dodatku specjalnego wiąże się ze zwiększeniem liczby godzin pracy?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas