Narzędzia:
Trybunał Konstytucyjny orzekł, że art. 30a ust. 3 Karty Nauczyciela w zakresie, w jakim zobowiązuje organy prowadzące (jednostki samorządowe) do wypłaty dodatków uzupełniających nauczycielom bez jednoczesnego zapewnienia środków finansowych z budżetu na ten cel jest zgodny z Konstytucją.
Za niespełna miesiąc Trybunał Konstytucyjny zajmie się kwestią dodatków uzupełniających dla nauczycieli. 16 lipca 2013 r. sędziowie orzekną, czy obowiązek wypłaty dodatków uzupełniających nauczycielom przez organy prowadzące (jednostki samorządowe) bez jednoczesnego zapewnienia z budżetu środków finansowych na ten cel jest zgodny z Konstytucją.
Przed Trybunałem Konstytucyjnym rozpoczęło się postępowanie o stwierdzenie niezgodności z Konstytucją przepisów Karty Nauczyciela. Chodzi o wypłaty przez samorządy jednorazowych dodatków uzupełniających, bez zapewnienia stosownych środków na ten cel z budżetu państwa.
Pracownik, zatrudniony od 1 września 2009 r., w październiku i listopadzie 2009 oraz w lutym 2010 r. był niezdolny do pracy. W styczniu 2010 r. otrzymał jednorazowy dodatek uzupełniający wypłacony na podstawie art. 30 Karty Nauczyciela, stanowiący wyrównanie wynagrodzenia za miesiące kalendarzowe poprzedzające jego wypłatę. Czy należy przeliczyć podstawę wymiaru zasiłku i uwzględnić w podstawie wyrównanie wynagrodzenia?
Jednostki samorządu terytorialnego prowadzące szkoły dokonują każdego roku analizy poziomu wypłaconych wynagrodzeń nauczycielom w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego. W sytuacji, gdy nauczyciele nie osiągną średniego wynagrodzenia, jest im wypłacany jednorazowo dodatek uzupełniający.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas