Narzędzia:
Od niedawna w naszej firmie są przeprowadzane rozmowy okresowe z pracownikami. Niestety ograniczają się one jedynie do oceniania pracy pracowników w poszczególnych okresach, przez co pracownicy traktują je raczej jako rozmowy oceniające. Co możemy zrobić, aby te rozmowy przynosiły korzyści obu stronom, a pracownicy poczuli się docenieni?
Uzyskanie awansu jest jednym z celów wielu pracowników. Niestety nie zawsze pracodawca ma realne możliwości udzielenia awansu. Można jednak docenić pracownika, organizując w przedsiębiorstwie strukturę awansu poziomego. W jego obszarze można uhonorować zaangażowanie pracownika pozycją coacha, trenera czy specjalisty. Nie jest to duży koszt dla firmy, a dla pracownika będzie wyraźnym sygnałem, że pracodawca go docenia.
W wielu firmach coraz trudniej osiągnąć wyższe stanowisko. Od wielu lat zajęte są one przez te same osoby. Nie ma też potrzeby tworzenia nowych. Powstaje więc sytuacja, w której szeregowy pracownik rozpoczyna każdego dnia pracę z brakiem perspektywy na realną poprawę swojej pozycji. Pojawia się problem, który związany jest z obniżeniem poziomu motywacji. Sprawdź, co można zrobić, by zatrzymać kluczowych pracowników, gdy nie mogą oni awansować w sposób pionowy.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas