Czas w pracy mija nam zdecydowanie szybciej, kiedy jesteśmy odpowiednio zmotywowani do działania oraz warunki wokół nas są przystępne. Ale jak stworzyć sobie takie warunki do płynnego wypełniania kolejnych obowiązków? Przede wszystkim powinniśmy zadbać o nasze otoczenie. Uporządkowane stanowisko pracy to klucz do sukcesu. Zatem od czego warto zacząć?
Aby zapanować nad chaosem panującym na naszym stanowisku pracy, zacznijmy od podstawowych czynności, które usprawnią dalszy proces. Najpierw zbierzmy wszystkie dokumenty, umowy czy nawet puste kartki i zastanówmy się, według jakie podziału, powinniśmy je uporządkować. Poszczególne kategorie będą zależne od zawodu, który wykonujemy. Dla przykładu pojedyncze kartki z początkowymi planami będziemy mogli umieścić w jednej teczce harmonijkowej, podczas gdy niektóre z kilkustronicowych projektów będą już potrzebować więcej miejsca. System takiego podziału zależy wyłącznie od naszych potrzeb. Możemy postawić na segregację ze względu na daty, poziom ważności lub alfabetycznie według nazw dokumentów. Teczki występują w wielu formatach i formach, dlatego z pewnością znajdziemy odpowiednie dla naszego systemu podziału.
Teczki w różnych kolorach lub oznaczone w każdy inny sposób pozwolą nam na łatwe posegregowania wszystkich dokumentów. Odpowiednio zagospodarujemy swoją przestrzeń, a uporządkowane stanowisko pracy sprawi, że chętniej będziemy do niego wracać. Uwolnimy się od wrażenia przytłoczenia i bałaganu, przejmiemy pełną kontrolę. W zasięgu naszego wzroku znajdą się wyłącznie przedmioty, których potrzebujemy najczęściej, a wszystkie zbędne pisma trafią do wyznaczonych teczek. Wolne miejsce będzie już tylko czekało na kolejne wyzwania. W taki prosty sposób teczki zaoszczędzą nam sporo czasu podczas nagłej sytuacji, gdy będziemy potrzebować wglądu do dokumentu sprzed kilku miesięcy. Ponadto teczki nie muszą być nudne, mogą nawet stać się ciekawym elementem wystroju w naszym biurze, jeśli pozwolimy sobie na trochę więcej zabawy.
Artykuł partnera