Korygowanie i udostępnianie świadectwa pracy oraz akt osobowych w świetle obecnych przepisów i planowanych zmian
Pomimo upływu czasu, nadal wiele kwestii praktycznych związanych z prostowaniem i uzupełnianiem świadectw pracy, a także wydawaniem z nich odpisów, wywołuje wątpliwości pracowników działów kadr.
Z artykułu dowiesz się:
- W jakich trybach może nastąpić zmiana treści dotychczasowego świadectwa pracy?
- Na czym polega sprostowanie świadectwa; co w tym zakresie doprecyzowało nowe rozporządzenie w sprawie świadectw pracy?
- Jak należy postąpić z dotychczasowym dokumentem po sprostowaniu świadectwa?
- Kiedy następuje uzupełnienie świadectwa pracy?
- Co w sytuacji dostrzeżenia błędu w wydanym świadectwie przez pracodawcę?
- Na czym polega sporządzenie odpisu (duplikatu) świadectwa pracy?
- Jakie zmiany planowane są zakresie sposobu prowadzenia akt osobowych?
Pozostało jeszcze 48% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, wykładowca z wieloletnim doświadczeniem, specjalizujący się zwłaszcza w praktycznym rozliczaniu wynagrodzeń. Prowadzi firmę „Biuro Kadr i Płac”, w ramach której jest wykładowcą szkoleniowym.