Czy pracodawca może pozyskiwać informacje o zakażeniach COVID-19 wśród personelu
Czy pracodawca może wejść w posiadanie informacji o zakażeniach wśród pracowników, a także osób zatrudnionych na umowy cywilnoprawne? Które przepisy prawa na to pozwalają? Sprawdź, pogodzić przepisy sanitarne, Kodeks pracy i RODO.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Na jakie działania w walce z COVID-19 pozwalają pracodawcy przepisy Kodeksu pracy
- Które przepisy RODO pozwalają pracodawcy przetwarzać dane o stanie zdrowia
- Co z danymi osób niezatrudnionych na umowie o pracę
Pozostało jeszcze 96% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
specjalista w zakresie prawa pracy, pozyskiwania dotacji i ochrony danych osobowych.
Z wykształcenia prawnik. Zdobył doświadczenie, zarówno prowadząc własną działalność w zakresie pozyskiwania dotacji, jak i zajmując się problematyką ochrony danych osobowych w obecnym Urzędzie Ochrony Danych Osobowych. Jego wiedza pozwala spojrzeć na problemy kadrowe z punktu widzenia nowych standardów wymagających poszanowania prywatności pracowników, a także prowadzeniem dokumentacji związanej z ochroną danych osobowych. Na co dzień sporządza dokumenty zarówno wymagane przez przepisy, jak i dokumenty ułatwiające codzienne funkcjonowanie organizacji.