Rola pracodawcy w organizacji punktu szczepień jest w zasadzie ograniczona. Chyba, że sam zakład dysponuje własną służbą zdrowia, przychodnią przyzakładową czy gabinetem lekarskim. Dotyczy to jednak głównie największych pracodawców. W przypadku pracodawców mniejszych, zwłaszcza tych zgłaszających się w grupie, sprawy techniczno-medyczne nie są, z oczywistych względów, w ich zakresie kompetencji. To jest domena podmiotu leczniczego (podmiotu wykonującego działalność leczniczą – PWDL), z którym została nawiązana stosowna umowa. Przekonaj się, jak powinna wyglądać organizacja szczepień w zakładzie pracy.
Po zgłoszeniu się pracodawcy lub pracodawców do programu szczepień w zakładach pracy, należy przystąpić do organizowania punktów szczepień.
Organizacja akcji szczepień – obowiązki pracodawcy
Zgodnie z wytycznymi rządowymi, pracodawca (lub pracodawca koordynujący akcję szczepień grupy pracodawców) ma obowiązek:
Czytaj również:
Szczepienia w zakładach pracy: zgłoszenie pracodawcy do programu szczepień