Narzędzia:
Czy w przypadku gdy pracownik zatrudniony na stanowisku pomocy administracyjnej przystąpi do konkursu na stanowisku urzędniczym w trakcie trwania umowy i wygra ten konkurs, wystarczy że zwróci się do pracodawcy z prośbą o rozwiązanie dotychczasowej umowy i zawarcie nowej w związku z wygranym konkursem (umowa na stanowisku pomoc administracyjna wygaśnie automatycznie) czy też konieczne jest sporządzenie porozumienia rozwiązującego dotychczasową umowę i zawarcie nowej?
Pracownik samorządowy zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony na stanowisku pomocniczym i obsługi wygrał nabór na stanowisko urzędnicze w urzędzie gminy. Czy dotychczasową umowę o pracę można rozwiązać za porozumieniem stron i zawrzeć nową umowę na czas określony 6 miesięcy na stanowisko urzędnicze? Jak postąpić, jeśli nowa umowa na czas określony na stanowisku urzędniczym nie zostanie przedłużona z różnych przyczyn?
Przeniesienie pracownika (awans wewnętrzny) może być stosowane tylko w ramach tej samej grupy stanowisk. Takie stanowisko, wobec wątpliwości związanych z interpretacją przepisów ustawy o pracownikach samorządowych, zajęło Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji!
Witam, jesteśmy placówką samorządową, podlegającą pod ustawę o pracownikach samorządowych. Artykuł 20 ww. ustawy stanowi, że pracownik, który wykazuje inicjatywę w pracy i sumiennie wykonuje swoje obowiązki, może zostać przeniesiony na wyższe stanowisko (awans wewnętrzny). Czy zgodnie z tym artykułem można przenieść pracownika, który zajmuje stanowisko samodzielnego referenta (stanowisko urzędnicze, zgodnie z taryfikatorem zakładowym stworzonym na potrzeby naszej jednostki, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 18 marca 2009r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych) na stanowisko kierownika gospodarczego należące do grupy stanowisk pomocniczych i obsługi? Czy będzie to awans w rozumieniu przepisów ustawy? Czy awansem dla tej osoby będzie jedynie przesuniecie na stanowisko specjalisty, czy inne wyższe w danej grupie, czyli grupie stanowisk urzędniczych?
W kwietniu 2007 r. urząd miejski zawarł umowę o pracę z pracownikiem na stanowisku sekretarki. W umowie z 2007 r. w warunkach płacy zapisano: wynagrodzenie zasadnicze i dodatek specjalny w wysokości 20% do 31 grudnia 2007 r. W styczniu 2008 r. przyznano ponownie dodatek specjalny na 1 rok. W styczniu 2009 r. również przyznano dodatek specjalny do końca tego roku. Czy w związku z nową ustawą o pracownikach samorządowych i rozporządzeniem wynagradzania pracowników samorządowych sekretarce należy się dodatek specjalny? Czy to był prawidłowy zapis w umowie? Zgodnie z regulaminem wynagradzania urzędu dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi utworzony jest fundusz premiowy. O przyznaniu premii decyduje burmistrz (z własnej inicjatywy lub na wniosek bezpośredniego przełożonego). Według mnie pracownik na stanowisku sekretarki może otrzymywać tylko premie. Proszę o wyjaśnienie powyższej kwestii i wskazanie, jakim dokumentem należy ewentualnie zmienić warunki płacy?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas