Narzędzia:
W naszej firmie mamy 4-miesieczny okres rozliczeniowy. Na bieżąco w danym miesiącu płacimy godziny nadliczbowe z przekroczeń dobowych oraz niedziele i święta. Jeśli pracownik w ciągu miesiąca był zawezwany 2 razy w niedziele do pracy (były to dla niego dni harmonogramowo wolne) i dostał za to wynagrodzenie za godziny nadliczbowe oraz dodatek 100%, to czy należy włączyć całą tą sumę do obliczenia wynagrodzenia za urlop jeśli skorzysta z urlopu?
Sejmowe wakacje dobiegły końca – widać to w nowych projektach ustaw wniesionych do Sejmu. Wśród nich jest propozycja nowelizacji Kodeksu pracy, zmieniająca zasady rekompensowania pracy w szóstym dniu tygodnia.
Zdaniem posłów nowelizacja pozwoli na bardziej elastyczne gospodarowanie czasem pracy w zakładach pracy, a zarazem uzyskanie przez pracowników wyższego wynagrodzenia za pracę. Dodają również, że w ich propozycji chodzi przede wszystkim o zadbanie o interes pracowników, ale także o umożliwienie pracodawcom wywiązanie się z obowiązku rekompensowania pracownikowi czasu pracy (tzw. rekompensowanie pracy w dzień wolny, zazwyczaj sobotę).
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas