Narzędzia:
Wprowadzenie kontroli służbowej poczty elektronicznej pracownika wymaga spełnienia wymogów wynikających z Kodeksu pracy. Przede wszystkim zaś pracodawca powinien poinformować pracownika o wprowadzeniu tego typu monitoringu. To, jakie są obowiązki pracodawcy w tym zakresie, wyjaśnia UODO.
Nowe i zmienione przepisy Kodeksu pracy wprowadziły kilka szczególnych obowiązków pracodawców w stosunku do związków zawodowych w zakresie wprowadzania monitoringu do niektórych pomieszczeń zakładowych. Sprawdź, jak w praktyce stosować monitoring w pomieszczeniach zakładu pracy po zmianach wprowadzonych 4 maja 2019 r.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Polskie prawo nie reguluje wprost dopuszczalności monitorowania pracownika, ale umożliwia pracodawcy kontrolowanie przebiegu pracy, ocenę jej efektywności czy sprawdzanie pozostawania pracownika do dyspozycji pracodawcy. Pracodawca powinien więc tak korzystać z tych uprawnień, aby cel monitoringu, którym jest zbieranie danych o pracownikach, nie stał w sprzeczności z przepisami o ochronie danych osobowych i przepisami o ochronie dóbr osobistych.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas