misja firmy

Misja firmy – jak ją stworzyć, aby pracownicy ją rozumieli

Misja firmy – jak ją stworzyć, aby pracownicy ją rozumieli

Większość pracowników chce od swojej firmy czegoś więcej niż tylko miejsca pracy. Chcą się identyfikować z jej misją, wizją, celami, chcą być częścią jej sukcesu. Żeby tak się stało muszą znać i rozumieć misję firmy. Także w tym obszarze pandemia odcisnęła swoje piętno. Inne aspekty mają teraz wartość, skupiamy się bardziej na tym, co daje sens naszej pracy i życiu. Pracownicy znacznie mocniej niż wcześniej cenią sobie kontakt z firmą o wartościach podobnych do tych, które sami wyznają. Silna wizja, misja i wartości to jest w tej chwili najmocniejsze spoiwo.

Łączenie pracowników z misją i wizją firmy wymaga aktywnego i ciągłego wysiłku. 

Co może nam skutecznie pomóc w tych wyzwaniach?

  1. Rozróżnij misję od wizji

Często mylimy wizję z misją. Deklaracja misji jest najczęściej szeroka i wzniosła a deklaracja wizji zawęża ją do konkretnych celów. Deklaracja wizji to mierzalny sposób realizacji misji. Chociaż wizja i misja Twojej firmy są ze sobą powiązane, nie są one zamienne.  Najkrócej rzecz ujmując wizja odpowiada na pytanie „CO” firma chce robić, a misja mówi nam „JAK” to będziemy wcielać w życie.

Podczas definiowania wizji warto zadać sobie te pytania:

  • Co chcemy osiągnąć?
  • Jakie są nasze strategiczne cele?
  • Gdzie chcemy być w przyszłości i kiedy to chcemy osiągnąć?

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo