Narzędzia:
Czy pracownik urzędu gminy, zatrudniony na cały etat na stanowisku ds. obywatelskich, może pełnić od stycznia 2019 r. również funkcję inspektora ochrony danych? Czy w takiej sytuacji wystarczy uzupełnić jego zakres obowiązków o te dotyczące IOD? Jeśli nie, to czy można zmniejszyć jego etat na stanowisku ds. obywatelskich, a pozostałą część etatu przeznaczyć na funkcję IOD?
Dotychczasowy Administrator Bezpieczeństwa Informacji (ABI) został zastąpiony 25 maja tego roku przez Inspektora Ochrony Danych (IOD). RODO zmieniło nie tylko nazwę tej funkcji, ale także wymagania wobec osoby, która miałaby ją pełnić w organizacji oraz rozszerzyła zakres jej obowiązków. Wyznaczenie IOD jest obowiązkowe w wybranych sytuacjach jasno określonych w europejskim rozporządzeniu. Co warto wiedzieć o tej ewolucji oraz jak ją przeprowadzić w firmie we właściwy sposób?
Począwszy od 25 maja 2018 r. wygasa obowiązek zgłaszania do rejestracji zbiorów danych osobowych, a także zgłaszania zmian w zbiorach oraz wniosków o ich wykreślenie z rejestru – przypomina GIODO.
Już niecałe pół roku pozostało, by dostosować przetwarzanie danych osobowych do przepisów RODO. Od 25 maja 2018 r. wszyscy administratorzy danych muszą spełniać wymogi określone w unijnym ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych – przypomina Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
Czy pracodawca zatrudniający 2 osoby na umowę o pracę i posiadający dokumentację związaną z zatrudnieniem, ma obowiązek zgłoszenia danych dotyczących tych osób w GIODO?
Zamieszanie wokół przywrócenia Święta Trzech Króli jako dnia wolnego od pracy spowodowało, że niemal niezauważona przeszła nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych. Warto jednak przyjrzeć się jej bliżej - szczególnie w kontekście ewentualnych kontroli inspektorów GIODO oraz uprawnień i obowiązków kontrolowanych!
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas