Narzędzia:
Na czas stanu epidemii, a następnie stanu zagrożenia epidemicznego, zawieszona została fikcja odbioru pisma w razie nieodebrania go po drugim awizowaniu. Utrudniało to np. zwolnienie pracownika za wypowiedzeniem poprzez wysłanie pisma poleconego. Jednak zapowiadany koniec stanu zagrożenia epidemicznego doprowadzi do „odwieszenia” tej zasady.
Jakie skutki dla pracodawcy przyniesie „odwieszenie” fikcji doręczenia po dwukrotnym awizowaniu przesyłki poleconej
Przeczytaj również:
Odwołanie stanu zagrożenia epidemicznego – do kiedy pozostaną rozwiązania antycovidowe
Podpisana przez prezydenta nowelizacja przepisów o doręczeniach elektronicznych przesuwa termin wdrożenia publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (tzw. e-doręczeń). Wejście w życie przepisów – zaplanowany na 21 lipca 2021 r. – przesunięto na 5 października 2021 r.
Na czym polega usługa doręczenia elektronicznego
Dlaczego termin wdrożenia zmian został przesunięty
Jakie inne terminy przesuwa przyjęta nowelizacja przepisów
Już w 2021 r. zarówno przedsiębiorcy (od października), jak i pracodawcy publiczni (od lipca) muszą posiadać adres do doręczeń elektronicznych. Obowiązek w tym zakresie wprowadzają - uchwalone jeszcze w listopadzie 2020 r. - przepisy o doręczeniach elektronicznych. Sprawdź, co nowe rozwiązania oznaczają dla pracodawców.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas