Narzędzia:
Każdy kierowca musi wykorzystać dzienny i tygodniowy okresu odpoczynku. Przepisy przewidują w tym zakresie ścisłe normy czasowe oraz precyzują zasady odbierania odpoczynków. Obok zasad istnieje także szereg odstępstw i wyjątków, z których kierowcy dwuosobowej załogi mogą korzystać w określonych sytuacjach.
Jeżeli kierowca przejmuje pojazd z tachografem cyfrowym w miejscu, do którego dowieziono go innym samochodem, wówczas czas takiego dojazdu nie jest czasem odpoczynku. Czas spędzony na dojeździe powinien być oznaczony jako „dyspozycyjność”.
Przykładowo dwóch kierowców wykonuje przewozy na zmianę, przez cały tydzień, od poniedziałku do niedzieli. Co drugi dzień każdy wykonuje około 9 godzin jazdy, robi przerwę 45 minut i do tego dochodzi czas na inne czynności typu załadunek, rozładunek a następnie robi 36-godzinny odpoczynek. Czy taki system jazdy jest zgodny z przepisami?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas