Narzędzia:
„Po początkowym okresie chaosu wywołanego pandemią, który nie ominął także branży HR, kiedy sytuacja już nieco się ustabilizowała, pracodawcy zaczęli zastanawiać się, jak podwyższać standard życia pracowników za pomocą benefitów (również tych dotychczas uznawanych za nietypowe), jak zadbać o ich dobrostan w trybie home office i wreszcie – jak utrzymać wysoki poziom motywacji do pracy w tych nietypowych warunkach. Po roku od wybuchu pandemii postanowiliśmy więc zapytać HR-owców m.in. o to, jak ta sytuacja wpłynęła na politykę benefitową w ich firmach, jakie cechy powinien posiadać benefit, by włączyli go do oferowanego zakresu świadczeń, oraz czym w ogóle jest dla nich niestandardowy benefit” – wyjaśnia ideę badania Emilia Wójcicka, Project Manager NUTRIDOME Benefit.
W 2020 roku znaczenie straciły atrakcyjne powierzchnie biurowe, przygotowywane z myślą o integracji pracowników. Potrzeby integracji i bycia razem wzrosły, ale możliwości realizacji spotkań i wyjazdów gwałtownie zniknęły. Pracownikom zmieniły się oczekiwania, a pracodawcom budżety. Bogatsi o doświadczenia z 2020 roku mamy jednak już dostępne narzędzia, pomysły, nowe rozwiązania i nowe benefity na nową normalność. Na 2021 rok wyłania się rynek pełen możliwości spotkań firmowych, służbowych integracji. Sprawdź, co będzie korzystne dla firmy, dla pracowników i dla wizerunku pracodawcy.
Pandemia spowodowała gwałtowny wzrost zainteresowania grupowymi ubezpieczeniami zdrowotnymi i na życie. Część firm zastępowała nimi inne benefity. Polisy na życie wzbogacano o usługi pomocy domowej w razie zachorowania, a ubezpieczenia zdrowotne o świadczenia zdalne. W przyszłym roku pracodawcy powinni przygotować się na spodziewany wzrost cen ubezpieczeń grupowych.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas