Narzędzia:
Słyszałam, że inne firmy przeprowadzają badania opinii pracowników. Zastanawiamy się z zarządem nad przeprowadzeniem takiego badania również w naszej firmie. Jakie są jego cele? Czy wystarczy przeprowadzić je raz, czy też powinny się one odbywać cyklicznie?
Najgorsze, co można zrobić, to przeprowadzić ankietę badającą poziom satysfakcji i zaangażowania pracowników i nic nie zrobić z jej wynikami. Zaproszenie pracowników do wzięcia udziału w ankiecie jest jednocześnie obietnicą ze strony pracodawcy, że ich opinie będą wzięte pod uwagę i poważnie potraktowane. Jeśli po wypełnieniu ankiety pracodawca milczy, nie ogłasza wyników albo ogłasza i nic z nimi nie robi, to daje tym samym sygnał, że nie liczy się ze zdaniem pracowników. Kolejna ankieta może się spotkać z ostrym sprzeciwem pracowników lub wylaniem przez nich swoich frustracji i niezadowolenia skutkujących znacznie gorszymi wynikami ankiety, w którą pracownicy już nie będą wierzyć.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas