Narzędzia:
Kodeks pracy stanowi, że w świadectwie pracy podaje się informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego. Treść świadectwa pracy doprecyzowuje nowe rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 2292).
Obowiązujący od 1 czerwca br. nowy wzór świadectwa pracy – podobnie jak poprzednie – ma charakter pomocniczy. Czy w takim razie pracodawca niezatrudniający pracowników tymczasowych może całkowicie pomijać w wydawanych pracownikom świadectwach punkt odnoszący się do wykonywania tego rodzaju pracy?
Z dniem 1 czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectwa pracy (Dz.U. z 2017 r. poz. 1044).
Z dniem 1 czerwca 2017 r. zaczyna obowiązywać zmodyfikowany, pomocniczy wzór świadectwa pracy, który swoim zakresem obejmuje dodatkowe informacje dotyczące wykonywania pracy tymczasowej.
Z dniem 30 grudnia 2016 r. Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej wydało nowe rozporządzenie w sprawie świadectw pracy. Określa ono pełen katalog informacji, które powinny znaleźć się w wydawanym pracownikowi dokumencie oraz jego pomocniczy wzór, który należy stosować do świadectw pracy wystawianych od 1 stycznia 2017 r.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas