Narzędzia:
ZUS sprzecznie z prawem ustala swoją właściwość odnosząc ją do miejsca zameldowania osób ubezpieczonych przy ustalaniu prawa do świadczeń emerytalno-rentowych - uważa Rzecznik Praw Obywatelskich. Taka praktyka ZUS to problem także dla płatników, który na wniosek ubezpieczonych gromadzą dokumenty i składają wnioski o emeryturę. Ponadto niedługo znika obowiązek meldunkowy, co dodatkowo komplikuje sprawę.
Pracownik jest zameldowany poza miejscowością, w której mieści się siedziba pracodawcy. W tej samej miejscowości mieszka jedynie od poniedziałku do czwartku. W piątek na weekend wraca do miejsca zameldowania. W jakiej wysokości odliczyć koszty uzyskania przychodu ze stosunku pracy - normalnej czy podwyższonej?
Zatrudniliśmy pracownika, którego miejsce zameldowania znajduje się 300 km od siedziby firmy. Faktycznie wynajmuje on jednak mieszkanie w miejscowości, w której mieści się siedziba firmy. Czy w tej sytuacji powinien mieć powiększone koszty uzyskania przychodów? Zaznaczam, że przyjmując się do pracy w druku: ,,miejsce zamieszkania” wpisał adres zameldowania.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas