Narzędzia:
W regulaminie ZFŚS instytucji samorządowej widnieje zapis o możliwości dofinansowania do biletów wstępu w ramach działalności sportowo-rekreacyjnej oraz kulturalno-oświatowej. Oprócz tego zapisu znajduje się tabela przedstawiająca wysokość dofinansowania uzależnioną od dochodów przypadających na członka rodziny. W praktyce rodzi to m.in. następujące problemy: 1) pracownicy gromadzą bilety z różnych imprez nawet za 2 lata wstecz i składają tzw. zbiorczy wniosek o dofinansowanie, uzyskując tym samym dosyć duże kwoty dofinansowania, co ogranicza dostęp do świadczeń pozostałym uprawnionym poprzez wyczerpanie środków; 2) przedstawiane bilety coraz częściej pochodzą z udziału w atrakcjach zagranicznych i wówczas ceny podane są w walucie danego kraju, a nazwa atrakcji czy imprezy – podana w języku obcym – nie zawsze jednoznacznie wskazuje, jaki był rodzaj usługi; 3) do wniosków dołączane są np. karnety na fitness (bez paragonów), na których nie jest umieszczona cena tylko dołączona informacja ze strony klubu o cenach usługi. Czy prawidłowym rozwiązaniem będzie umieszczenie w regulaminie zapisu ograniczającego możliwość dofinansowania do biletów, np. do roku kalendarzowego dla którego tworzony jest preliminarz wydatków? Czy Komisja może honorować bilety wystawione w obcym języku i z obcą walutą, opierając się na oświadczeniu, a może powinna przeliczać wartość biletu według obowiązującego kursu? Czy prawidłowym rozwiązaniem będzie uznanie karnetów jako dokumentów poświadczających wydany koszt, jeśli dołączona jest np. informacja o kosztach tej usługi na stronie internetowej?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas