Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli co kandydaci myślą o twojej firmie, widząc ogłoszenie o pracę – Aplikuj.pl

Artykuł partnera
21.04.2023ARCHIWALNY

Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli co kandydaci myślą o twojej firmie, widząc ogłoszenie o pracę – Aplikuj.pl

Pokaż mi, jak wygląda twoje ogłoszenie, a przekonam Cię, że to kluczowy element w znalezieniu dobrego pracownika. Jest wiele aspektów, na które kandydat zwraca uwagę, takich jak wygląd samego serwisu i ogłoszenia, intuicyjność procesu rekrutacji oraz kompletność informacji na temat pracy i pracodawcy. Jednak to właśnie twoje ogłoszenie jest pierwszym miejscem kontaktu z potencjalnym pracownikiem i od jego jakości zależy powodzenie twoich poszukiwań. Twórcy portalu Aplikuj.pl, odwiedzanego przez ponad 1 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, potwierdzają, że kandydat rozpoczyna ocenę pracodawcy od przejrzenia ogłoszenia. Dlatego powinieneś zadbać o jego jakość i atrakcyjność, aby zwiększyć szansę na pozyskanie najlepszego kandydata.

Job boardy jako miejsce budowania pozytywnych doświadczeń

Serwisy pracy oraz popularne platformy rekrutacyjne, takie jak Aplikuj.pl, są jednymi z najważniejszych narzędzi dla pracodawców. Skuteczne wykorzystanie ich możliwości może znacząco obniżyć koszty pozyskiwania nowych pracowników. Kandydaci z kolei podejmują decyzję o aplikowaniu, opierając się nie tylko na faktach, ale także na wrażeniach i emocjach. Dlatego powinieneś zadbać o sposób prezentowania jest Twojej firmy oraz oferty pracy na takich platformach. Pomoże to przyciągnąć więcej odpowiednich kandydatów i wyróżnić się na tle konkurencji. 

Aby zbudować pozytywne doświadczenie kandydatów i przyciągnąć najlepszych pracowników, zalecamy korzystanie z narzędzi takich jak portale pracy. Oferują one rozbudowane profile pracodawców, spersonalizowane graficznie ogłoszenia oraz wbudowane funkcje ATS ułatwiające komunikację z kandydatem.

Serwis Aplikuj.pl jest jednym z największych w Polsce portali z dziesiątkami tysięcy ofert pracy z wielu różnych branż, wyposażonym w nowoczesne narzędzia ułatwiające poruszanie się po dzisiejszym rynku pracy. Dzięki mocnej integracji i promocji w social mediach, portal zwiększa efektywność publikacji ofert pracy i wspomaga firmy we wdrażaniu nowych pracowników. Dzięki niemu możesz zapewnić kandydatom rozbudowane i obiektywne informacje o swojej firmie. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie, dlatego zadbaj o to, aby kandydat czuł się dobrze już od pierwszego kontaktu z Twoją firmą.

Praca od pierwszego wejrzenia

Oczywiście, w rekrutacji chodzi o ludzi i relacje, a nie tylko o liczby i wyniki. Jednak, aby zoptymalizować proces, warto ustalić odpowiednie wskaźniki, takie jak koszty pozyskania CV. Doświadczeni rekruterzy liczą średni koszt skutecznej rekrutacji, biorąc pod uwagę źródło pozyskania kandydatów, a także dbają o ich satysfakcję. Pamiętaj, że osoby szukające pracy to ludzie i ich dobre wrażenie o Twojej firmie może przyciągnąć kolejnych wartościowych pracowników.

„W okresie ostatnich 12 miesięcy naszym największym wyzwaniem było zwiększenie efektywności publikacji ogłoszenia, a to nie jest takie proste” – mówi Witold Królczyk – COO Aplikuj.pl i dodaje: „Co kilka miesięcy prosimy naszych klientów o kalkulację tych wartości w odniesieniu do rekrutacji prowadzonych przy pomocy innych portali i dzięki wprowadzonym zmianom efektywność znacznie się poprawiła, dzięki czemu stajemy się konkurencyjni na rynku”. 

„Na naszych stronach dostępnych jest ponad 30 000 ogłoszeń. Dzięki temu kandydat ma w czym wybierać. Ale tylko część z nich to ogłoszenia „komercyjne” i właśnie te mają najlepszą ekspozycję i efektywność. Są sugerowane zainteresowanym kandydatom, promowane w newsletterach oraz w social mediach i wyróżniane u partnerów. To powoduje, że skuteczność ogłoszeń w Aplikuj.pl (liczona jako średnia liczba przesłanych CV) wzrosła o ponad 30% w ciągu ostatnich 6 miesięcy” – mówi Witold Królczyk, Aplikuj.pl.

„Jesteś pracodawcą? Zdecydowanie najbardziej efektywne i atrakcyjne są u nas oferty „no limit z promocją marki”. Nasi klienci otrzymują dedykowany profil pracodawcy, indywidualną szatę graficzną i mogą publikować oferty, schodząc nawet do ceny rzędu kilkunastu złotych za jedno ogłoszenie. Przy tym zapewniamy klientowi promocję w social mediach na zapytania brandowe i sporą ekspozycję na stronach serwisu” – mówi Izabela Foltyn z Aplikuj.pl.

Czyż nie jest to wspaniałe, gdy skuteczna rekrutacja idzie w parze z dobrym wrażeniem? Oczywiście, że tak! Ale aby to osiągnąć, musisz włożyć więcej wysiłku w proces i współpracę z portalem pracy. Musisz też zdawać sobie sprawę z tego, za czym nie przepadają kandydaci o pracę. Poniżej poznasz najważniejsze „grzechy” rekruterów i portali ogłoszeniowych:

Problem/trudność

Rola rekrutera

Rola portalu ogłoszeniowego (na przykładzie Aplikuj.pl)

Brak informacji o wynagrodzeniu: Kandydaci chcą wiedzieć, jakie wynagrodzenie oferuje firma na danym stanowisku. Brak tych informacji utrudnia im decyzję o złożeniu aplikacji i może zniechęcić z korzystania z danego serwisu.

Ostateczna decyzja należy do rekrutera i zwykle jest zgodna z ogólną polityką firmy.

Serwis może promować oferty z “widełkami”.

Złożone procesy rejestracji: Niektóre serwisy wymagają złożonych procesów rejestracji, które mogą być frustrujące dla kandydatów i utrudniać im aplikowanie na stanowiska. Szczególnie na urządzeniach mobilnych.

Czasami rekruterzy budują zbyt skomplikowane formularze rejestracyjne.

To serwis ogłoszeniowy kieruje pierwszymi krokami kandydata i musi być zoptymalizowany pod wszelkie urządzenia.

Ograniczone informacje o firmie: Kandydaci chcą wiedzieć więcej o firmie, w której będą pracować jeszcze przed złożeniem aplikacji. Brak takich informacji lub ich niedostateczna ilość może zniechęcić kandydatów.

Niektóre informacje mogą być udostępnione tylko przez rekrutera.

Portal może publikować wiele informacji na podstawie źródeł zewnętrznych i historii publikacji.

Brak odpowiedzi na aplikacje. To może sprawić, że kandydaci tracą zaufanie do danego serwisu lub firmy.

Rekruter powinien pamiętać o podziękowaniu za udział w procesie.

Serwisy ogłoszeniowe mają często wbudowany system ATS, który ułatwia proces szybkiej odpowiedzi (także negatywnej)

Powtarzające się oferty pracy lub źle podpowiedziane oferty pracy. Kandydaci mogą czuć się zirytowani, gdy otrzymują wyniki nieaktualne lub niepasujące do ich oczekiwań. Niestety wiele serwisów tak robi.

Nie ma wpływu.

To serwis decyduje co pokazuje kandydatowi i powinien starać się o odpowiednią bazę ogłoszeń oraz rozwijać technologicznie wyszukiwarkę.

Pokaż, że twoja firma nie ma nic do ukrycia

Serwis pracy to pierwszy kontakt kandydata z twoją marką, dlatego ważne jest, abyś zadbał o odpowiednią prezentację swojej firmy już w ogłoszeniu. Wszak przedstawiciele młodych pokoleń na rynku pracy cenią sobie dostęp do informacji o miejscu, do którego aplikują. Chcą poznać kulturę organizacyjną, misję i warunki pracy przed podjęciem decyzji. Dlatego upewnij się, że te informacje są bez trudu dostępne w Internecie, zwłaszcza jeśli nie wszyscy rekruterzy uzupełniają je w ogłoszeniach. To da Ci nad nimi przewagę! Skorzystaj z Aplikuj.pl, aby dostarczyć kandydatom kompleksowych informacji o twojej firmie! Dzięki temu:

  • Kandydaci będą mogli zobaczyć statystyki zawodów i stanowisk, których twoja firma poszukuje.

  • Odkryją, jakie benefity najczęściej oferuje twoja firma na podstawie historii ogłoszeń.

  • Będą mieli dostęp do linków do strony internetowej i profili w mediach społecznościowych twojej firmy.

  • Łatwo znajdą mapy do siedziby i oddziałów Twojej firmy.

  • Zobaczą dynamikę publikacji ogłoszeń i ich popularność.

  • Będą mieli dostęp do danych z KRS, GUS, CEIDG.

  • Sprawdzą opinie z Google.

  • Będą mogli przejrzeć archiwalne ogłoszenia.

Dodatkowo, jeśli Twoja firma ma rozbudowany (płatny) profil w Aplikuj.pl, możesz dodać galerię zdjęć, filmy, opinie i inne sekcje, aby jeszcze lepiej się przedstawić. Nie przegap tej szansy, aby zapewnić kandydatom pełne informacje o twojej firmie!

Rekrutacja to nie technika rakietowa – z Aplikuj.pl kandydaci sami do ciebie przylecą

Z perspektywy kandydatów o wiele ważniejsze niż popularność i efektywność serwisu ogłoszeniowego jest to, czy oferujesz dopasowaną ofertę, pełne informacje o pracy i firmie oraz czy proces aplikowania jest wygodny i intuicyjny. Dlatego w ostatnich miesiącach Aplikuj.pl przebudował serwis i wprowadził nowe rozwiązania:

  1. Intuicyjna wyszukiwarka – proponuje ogłoszenia rzeczywiście pasujące do zapytania. Rozwiązanie wspomagane zaawansowanym autorskim mechanizmem i słownikiem zawodów i obszarów zawodowych.

  2. Profil kandydata – pozwala bezpiecznie zarządzać własnymi danymi, powiadomieniami oraz przeglądać historię aplikowań.

  3. Kreator CV (wzory do wyboru) – tworzy atrakcyjne wizualnie i przejrzyste CV w pliku PDF na podstawie danych wpisanych w profilu.

  4. Setki porad dotyczących samego procesu rekrutowania jak i pracy. Porady są regularnie aktualizowane.

  5. Narzędzia do komunikacji z rekruterem (także video) wywoływane z poziomu ATS oraz kalkulator wynagrodzeń.

  6. Co najważniejsze, szybki proces aplikowania i kontaktu z rekruterem, wygodny także na urządzeniach mobilnych.

Wykonanie większość wyżej wymienionych funkcji platformy było współfinansowane w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19 przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–2020.

Pamiętaj jeszcze, że dla kandydata jakość procesu aplikowania jest tożsama z atrakcyjnością oferty i samym pracodawcą. Dbanie o ten proces to troska o Twój wizerunek.

Publikację sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–2020.

Autorem odpowiedzi jest: 

Artykuł partnera

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo