Narzędzia:
Polski Fundusz Rozwoju ponownie udostępnił możliwość składania wniosków o finansowanie preferencyjne w ramach Tarczy Finansowej PFR dla Dużych Firm. Finansowanie służy pokryciu szkody powstałej na skutek zakłóceń w funkcjonowaniu gospodarki w związku z COVID-19.
Rząd przyjął uchwałę w sprawie zmian w „Tarczy finansowej 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikro, małych i średnich firm" oraz „Tarczy finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju dla dużych firm”.
Polski Fundusz Rozwoju (PFR) poinformował, że proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0 rozpocznie się po 29 kwietnia 2021 r.
Tylko do 28 lutego 2021 r. przedsiębiorcy poszkodowani przez pandemię COVID-19 mogą złożyć wniosek o dodatkowe środki finansowe w ramach tarczy finansowej 2.0. Tego samego terminu muszą dotrzymać firmy, które chcą być zwolnione ze składek ZUS za styczeń 2021 roku albo za grudzień 2020 r. i styczeń 2021 r. Do 28 lutego 2021 r. firmy te muszą dostarczyć dokumenty rozliczeniowe.
Przedsiębiorcy, którzy chcą uzyskać zwolnienie z obowiązku opłacania składek ZUS w ramach tarczy 5.0, mają czas na złożenie wniosku do 30 listopada. Wniosek o zwolnienie z opłacania składek ZUS może być złożony wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Z nowej tarczy skorzystają firmy m.in. z branży gastronomicznej, turystyki, kultury czy fitness. Warunki, jakie trzeba spełnić, aby otrzymać wsparcie z Tarczy Finansowej PFR 2.0 różnią się w zależności m.in. od wielkości firmy oraz poziomu spadku przychodów. Sprawdź, na jakie wsparcie będą mogły liczyć firmy i jakie warunki trzeba będzie spełnić.
Jeśli przedsiębiorca chce się dowiedzieć, jakie dane ZUS przekazał do PFR lub jakie dane są zewidencjonowane po korektach, może złożyć wniosek o informację o stanie konta płatnika składek (RD-3). Musi dołączyć do niego załącznik „Potwierdzenie informacji przekazanych przez ZUS do Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. (PFR) do rozpatrzenia wniosku o udzielenie subwencji finansowej w ramach projektu” (RD-PFR). W załączniku należy wskazać, czego dotyczy pytanie: liczby pracowników/etatów czy salda.
W przypadku złożenia przez przedsiębiorcę wniosku o udzielenie subwencji finansowej w ramach projektu Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. (PFR), ZUS przekazuje do PFR dane dotyczące stanu zatrudnienia oraz salda na koncie płatnika. Jeżeli w odpowiedzi na swój wniosek przedsiębiorca otrzymał informację o negatywnym wyniku weryfikacji spełnienia warunków otrzymania subwencji i ma wątpliwości co do poprawności tej weryfikacji, może sprawdzić według jakich zasad ZUS przekazał dane do PFR.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas