protokół

Kontrola ZUS – co dalej po otrzymaniu protokołu kontroli

Każda kontrola z ZUS kończy się sporządzeniem przez inspektora kontroli ZUS protokołu kontroli oraz wpisem do książki kontroli o jej zakończeniu. Od ustaleń zawartych w protokole kontroli zależy dalsze postępowanie płatnika składek w stosunku do ZUS. Sprawdź, co powinien zawierać protokół kontroli i co zrobić, jeśli nie zgadzasz się z protokołem kontroli.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
  • Co oznacza dla płatnika składek protokół bezwynikowy, a co wynikowy
  • Co płatnik składek znajdzie w załącznikach do protokołu kontroli
  • W jaki sposób należy dokonać korekt dokumentów zgłoszeniowych lub rozliczeniowych stanowiących dane archiwalne
  • Czy jeśli płatnik nie zgadza się z protokołem kontroli, powinien sporządzać korekty dokumentów rozliczeniowych
  • W jaki sposób płatnik składek powinien odwołać się od decyzji ZUS

Każda kontrola kończy się sporządzeniem przez inspektora kontroli w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach protokołu kontroli. Następnie protokół kontroli powinien zostać podpisany i doręczony płatnikowi składek. Za datę zakończenia kontroli uznaje się dzień doręczenia płatnikowi protokołu kontroli. Gdy protokół wysyłany jest pocztą, datę nadania na stemplu pocztowym.

Protokół kontroli inspektor może doręczyć osobiście. Wówczas protokół powinien zostać podpisany przez płatnika składek lub przez osobę przez niego upoważnioną.

Protokół może również zostać nadany za pośrednictwem operatora pocztowego za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Najczęściej protokół kontroli nadawany jest za pośrednictwem operatora pocztowego. W takim przypadku stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące doręczenia pism za potwierdzeniem odbioru.

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo