Jak skutecznie motywować pracowników „pierwszej linii” w trakcie odmrażania gospodarki
W okresie kryzysu związanego z silnym zakłóceniem rutynowego funkcjonowania przedsiębiorstw często powstaje ważne wyzwanie dla zarządów przedsiębiorstw dotyczącego tego, w jak sposób można zwiększyć zaangażowanie i efekty pracy osób pracujących na tzw. „pierwszej linii”. Wyniki pracy tych osób mają bowiem bezpośredni wpływ na wrażenia i satysfakcję klientów lub na wyniki ekonomiczne. Ten problem w bardzo dużym nasileniu wystąpił w przypadku pandemii koronawirusa, gdzie dodatkowo pracownicy „pierwszej linii” są również pracownikami często kontaktującymi się z klientami, dostawcami i kontrahentami oraz wykonują pracę fizyczną. Sprawdź, jak firma może skutecznie zapobiec mniejszej motywacji do pracy swoich pracowników w tym kluczowym dla firmy okresie.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Dlaczego świetnym rozwiązaniem są dodatkowe bonusy dla pracowników
- Jak komunikować pracownikom, że w firmie nie będzie zwolnień i obniżania pensji
- Dlaczego warto stworzyć wiarygodny plan działań zarządczych na najbliższe miesiące
Pozostało jeszcze 91% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Ekspert w dziedzinie rozwoju potencjału innowacyjnego firm i systemów motywacyjnych. Zdobywał doświadczenie zawodowe jako konsultant m.in. w Ernst & Young, Capgemini (szef zespołu doradztwa HR), Deloitte, Hay Group (Koordynator praktyki „Building Effective Organization”), następnie jako ekspert w sferze strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwach, organizacjach oraz instytucjach należących do obszaru administracji publicznej. Pracował również jako pracownik naukowo-badawczy w Instytucie Pracy i Spraw Socjalnych oraz w Ministerstwie Pracy i Spraw Socjalnych jako główny specjalista w Departamencie Współpracy z zagranicą. Pełnił funkcje: Menedżera HR Thoni Alutec, Dyrektora HR firmy Selena, Banku Pocztowego S.A., Experta HR PSE S.A.
Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Uczelni Łazarskiego i SWPS oraz Collegium Humanum w Warszawie.
Jest doktorem nauk humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, magistrem Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego, stypendystą London School of Economics i Oxford University.
Specjalizuje się w problematyce systemów zarządzania w organizacji, tworzeniu strategii HR, programów rozwoju kadry menedżerskiej, systemów wynagradzania i motywowania oraz wdrażaniu rozwiązań z zakresu High Performance Work Systems (HPWS).
Autor wielu publikacji na tematy związane z HR i wpływem HR na ekonomiczne wyniki firm oraz na ich innowacyjność. Występował na licznych konferencjach i seminariach poświęconych problematyce HR oraz przez 7 lat był członkiem Komitetu Redakcyjnego dwumiesięcznika „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”. Jest członkiem SHRM (Society for Human Resource Management) i Polskiego Stowarzyszenia HR. W 2018 r. zdobył uprawnienia „Certyfikowanego Coacha Action Learning” World Institute of Action Learning (WIAL Poland).