Ewidencja czasu pracy to dokument zawierający szczegółowe informacje o czasie pracy pracownika. Powinna być prowadzona indywidualnie dla każdego pracownika gdyż jest niezbędna, aby móc poprawnie rozliczyć jego czas pracy, a w konsekwencji naliczyć przysługujące mu wynagrodzenie, czy ustalić inne świadczenia związane z pracą. To, czy pracodawca prawidłowo prowadzi ewidencję może skontrolować Państwowa Inspekcja Pracy.
Jakie informacje powinna zawierać ewidencja czasu pracy
Co powinna zawierać uproszczona ewidencja czasu pracy
Na czym polega obowiązek potwierdzania liczby godzin faktycznie przepracowanych przez zleceniobiorcę
Jak powinna być prowadzona ewidencja czasu pracy
Przeczytaj również:
Wydruki z ewidencji czasu pracy prowadzonej w programie kadrowo-płacowym
Potwierdzanie obecności w pracy przez pracownika zatrudnionego w systemie zadaniowym
Obejrzyj również:
Ile czasu przechowujemy dokumentację ewidencyjną czasu pracy w różnych przypadkach
Czy pracę zdalną wskazuje się w rozkładzie czasu pracy, ewidencji czasu pracy i na liście obecności
Każdy pracodawca ma obowiązek prowadzić indywidualnie każdemu pracownikowi dokumentację ewidencyjną czasu pracy. W ramach tej dokumentacji jednym z dokumentów jest ewidencja czasu pracy. Ewidencja czasu pracy jest jednym z dokumentów wchodzących do dokumentacji ewidencyjnej czasu pracy, ale nie jest to jedyny dokument. Więcej na temat prawidłowego przechowywania ewidencji, list obecności i rozkładów czasu pracy opowie Szymon Sokolik.
Obejrzyj też:
Sprawdź też:
Jaki jest czas przechowywania ewidencji czasu pracy pracowników w przypadku obowiązku przechowywania akt przez 50 lat. Ile lat jeśli przez 10 lat i czy to jest zależne od siebie (akta i ewidencja czasu pracy)?
Obejrzyj:
Przeczytaj:
Polecamy:
Zapraszamy na kolejną rozmowę z Szymonem Sokolikiem w trakcie, której poruszone zostaną zagadnienia związane ze wskazywaniem w rozkładzie czasu pracy, ewidencji czasu pracy i na liście obecności. Nowe przepisy o pracy zdalnej uregulowały wiele kwestii z nią związanych. Nie wskazały jednak zasad rejestrowania czasu pracy pracownika zdalnego. Obejrzyj poradę video i poznaj odpowiedzi na poniższe pytania.
Polecamy też:
Obejrzyj:
Wzory dokumentów:
W związku z najnowszą nowelizacją Kodeksu pracy poszerzony został katalog dokumentów zamieszczanych w aktach osobowych, a także dołączanych do dokumentacji związanej z ewidencjonowaniem czasu pracy. Sprawdź jakie to są nowe dokumenty i do której części dokumentacji pracowniczej powinny zostać dołączone.
Przeczytaj również:
Wzory dokumentów:
Od 7 kwietnia 2023 r. obowiązuje nowelizacja Kodeksu pracy wprowadzająca pracę zdalną. Dzięki nowym regulacjom pracownicy będą mogli łączyć życie zawodowe z prywatnym korzystając również z modelu pracy hybrydowej. Praca taka będzie mogła być wykonywana na podstawie uzgodnień stron, na polecenie pracodawcy albo na wniosek pracownika należącego do uprawnionego kręgu osób. W zależności od sytuacji, odmiennie kształtować się będą prawa i obowiązki stron stosunku pracy oraz kwestie związane z prowadzeniem dokumentacji.
Czytaj również:
Obejrzyj również:
Wzory dokumentów:
Często bywa tak, że pracownik po zakończeniu choroby dłuższej niż 30 dni musi poczekać na przeprowadzenie badań kontrolnych dwa czy trzy dni. W takiej sytuacji pojawia się m.in. pytanie czy należy to zaewidencjonować jako usprawiedliwioną nieobecność w pracy bez prawa do wynagrodzenia czy z prawem do wynagrodzenia. Poznaj najnowsze stanowisko resortu pracy na ten temat.