Ochrona danych osobowych w ramach pracy zdalnej po nowelizacji Kodeksu pracy
Ustawodawca postanowił zastąpić, szczegółową regulacją różnych aspektów pracy zdalnej, dość ogólną regulację wprowadzoną w czasie pandemii. Co dla pracodawców wynika z nowych przepisów dotyczących pracy zdalnej? Jakie obowiązki będzie miał pracodawca w zakresie ochrony danych osobowych przy wprowadzeniu pracy zdalnej?
Z artykułu dowiesz się:
- W jakich dokumentach zakładowych powinny zostać określone zasady wykonywania pracy zdalnej
- Jakie są obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych w zakresie pracy zdalnej
- Czy obowiązek wprowadzenia procedur ochrony danych osobowych dotyczy również do okazjonalnej pracy zdalnej
- Czy wykonywanie praz pracownika zdalnego pracy na własnym sprzęcie jest bezpieczne dla pracodawcy?
- Jak kontrolować wykonywanie pracy zdalnej z jednoczesnym zapewnieniem prywatności pracownikowi
- Jak zapewnić niedyskryminacyjne wykonywanie pracy zdalnej przez pracownika
- Na czym polega kontrola przestrzegania przez pracownika zdalnego wymogów w zakresie bezpieczeństwa i ochrony informacji
Czytaj również:
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Doktor nauk prawnych, inspektor ochrony danych w sądach oraz innych podmiotach publicznych, autor, wykładowca i trener, ekspert z zakresu ochrony danych w serwisach branżowych, konsultant z zakresu obsługi prawnej podmiotów gospodarczych. Autorka monografii Ochrona danych osobowych w sądach.