Pracownicy zwrócili się do pracodawcy z prośbą o zakup drabinki gimnastycznej oraz o wydzielenie przestrzeni w zakładzie pracy na możliwość jej użytkowania w ramach przerwy od pracy przed komputerem. Ich prośba wynika z obciążenia układu szkieletowego, które wynika z długotrwałej pozycji siedzącej podczas pracy. Pracodawca wyraża gotowość do spełnienia tej prośby oraz do finansowania zakupu. Jednakże, pojawiają się pewne wątpliwości co do zasad BHP oraz odpowiedzialności za potencjalne urazy lub wypadki związane z użytkowaniem drabinki gimnastycznej. W związku z powyższym, chcielibyśmy zadać następujące pytanie: jakie są zasady BHP oraz jakie są odpowiedzialności pracodawcy i pracowników związane z korzystaniem z drabinki gimnastycznej w miejscu pracy?
Przeczytaj też:
Ustalenie miejsca pracy następuje na podstawie zawartego przez pracownika i pracodawcę porozumienia, którego odzwierciedleniem jest podpisana przez strony stosunku pracy umowa o pracę.
Przeczytaj też:
Każdy z nas doświadczył kiedyś (pewnie niejednokrotnie) sytuacji, w której odczuwaliśmy zdenerwowanie na kogoś, wzburzenie w związku z jakąś informacją czy złość związaną z jakimś wydarzeniem.
Obejrzyj też:
Przeczytaj też:
W dzisiejszym dynamicznym środowisku pracy, porażki i błędy są nieodłącznymi elementami procesu rozwoju zawodowego. W jaki sposób jednak zbudować kulturę organizacyjną, która nie tylko akceptuje, ale również wspiera pracowników w radzeniu sobie z niepowodzeniami? Ten artykuł skupi się na strategiach, które pomagają pracownikom przekształcać porażki i błędy w cenne doświadczenia, sprzyjające osobistemu i zawodowemu rozwojowi.
Obejrzyj też:
Przeczytaj też:
Zapraszamy na wywiad z psycholog Olgą Mac na temat orientacji seksualnej, korekty płci oraz niebinarności w miejscu pracy. Jak to wygląda w miejscu pracy, jak rozmawiać z pracownikami o orientacji seksualnej i czy rzeczywiście mamy prawo poruszać te kwestie.
Obejrzyj też:
Przeczytaj też:
Pracodawca (uczelnia) posiada budynki w różnych lokalizacjach miasta, w którym ma siedzibę. Czy należy adresy tych lokalizacji podać w umowie o pracę (niektóre budynki są na sąsiedniej ulicy)? Mamy sytuacje, w których pracownik cyklicznie przemieszcza się z jednej lokalizacji do drugiej w trakcie jednego dnia, są też sytuacje sporadycznego przemieszczania się między lokalizacjami (np. w przypadku zastępstwa nieobecnego pracownika). Czy wystarczający jest w umowie o pracę zapis dotyczący miejsca wykonywania pracy, ujęty przez podanie adresu siedziby i nazwy działu/komórki organizacyjnej w ramach, której pracownik wykonuje swoją pracę? Jak po zmianie przepisów z 2023 roku uwzględnić taką sytuację w informacji o warunkach zatrudnienia?
Jak w treści umowy o pracę i w informacji o warunkach zatrudnienia uwzględnić fakt świadczenia pracy w kilku miejscach i przemieszczania się między nimi?
Przeczytaj również:
Jakie elementy (po zmianach w KP) wskazywać w umowie o pracę – praktyczne zestawienie i przykłady
Rozszerzona treść informacji o warunkach zatrudnienia od 26 kwietnia 2023 r.
Obejrzyj również:
Pracodawca będący jednostką publiczną ma w jednej miejscowości trzy budynki, w których są te same wydziały - część pracowników pracuje w jednym miejscu, część w drugim. Czy należy w umowie o pracę lub w porozumieniu wskazywać dokładne miejsce świadczenia pracy tzn., że Pani X pracuje w firmie Y w wydziale Z mieszczącym się przy ulicy A? Czy wystarczy wskazać, że miejsce świadczenia pracy to firma Y wydział Z bez wskazania dokładnego adresu? Wpisanie dokładnego miejsca świadczenia pracy powoduje, że pracownicy nie chcą w miarę potrzeby pracodawcy (np. długie absencje pracowników w drugim miejscu) przechodzić do pracy w drugim budynku - uzasadniając, że mają wskazane miejsce świadczenia pracy i każda zmiana wymaga porozumienia.
Przeczytaj też:
Pracownik uzgodnił z pracodawcą miejsce świadczenia pracy zdalnej od 7 kwietnia 2022 r. na czas nieokreślony. Po roku sytuacja ulega zmianie: pracodawca wymaga, aby pracownik mieszkał w miejscu położonym bliżej biura tak, by mógł dojechać na wezwanie w ciągu maksymalnie 2 godzin. Zakres obowiązków, nazwa stanowiska etc. nie ulegają zmianie. W jakim trybie przełożony pracownika może wycofać zgodę na świadczenie pracy z tego adresu? Przez rok praca zdalna pod tym adresem był akceptowalna dla pracodawcy, ale sytuacja uległa zmianie.
Przeczytaj też:
Obejrzyj:
Polecamy: