Narzędzia:
Pytanie: Nauczyciel akademicki był dwukrotnie mianowany na stanowisko dydaktyczne na następujące po sobie lata akademickie. Od października 2011 r. uczelnia chce zawrzeć kolejny stosunek pracy, ale zgodnie z przepisami będzie to umowa o pracę, a nie jak poprzednio - mianowanie. Czy w świetle nowej ustawy stosunek ten powinien być zawarty na czas nieokreślony (bo zawierany 3. raz), czy też umowa ta powinna być traktowana jako 1. w świetle Kodeksu Pracy? Czy do stosunków pracy z mianowania także odnoszą się przepisy, że 3. mianowanie musi być na czas nieokreślony?
Pytanie: Czy pracownikowi, który 31 maja 2011 r. ukończył staż na nauczyciela mianowanego, przeszedł postępowanie kwalifikacyjne, ale od 1 września 2011 r. do 30 czerwca 2012 r. będzie przebywał na urlopie dla poratowania zdrowia, należy od 1 września 2011 r. należy przekształcić stosunek pracy z umowy o pracę na mianowanie?
Pytanie: Dyrektor szkoły zatrudniał przez kilka lat nauczyciela mianowanego na umowę na czas określony na rok szkolny i przedłużał ją co roku. W tym roku oświadczył, że nie przedłuży tej umowy na następny rok, a na miejsce nauczyciela emerytowanego poszukuje nowego nauczyciela. Czy dyrektor nie powinien zatrudnić już w pierwszym roku nauczyciela na czas nieokreślony? Jeżeli tak, to jak powinien w tej sytuacji postąpić nauczyciel?
Pytanie: Nauczycielka dyplomowana jest zatrudniona na czas nieokreślony w szkole podstawowej w pełnym wymiarze czasu pracy na stanowisku katechetki. Moje pytanie dotyczy poprawności konstrukcji jej umowy o pracę i wypłaty związanych z nią świadczeń pieniężnych. W pozycji wymiar czasu pracy widnieje zapis: pełny wymiar czasu pracy 18 godzin tygodniowo oraz 1 godzina tygodniowo w oddziale przedszkolnym. Czy jedna umowa z tą samą osobą w tym samym zakładzie pracy może dotyczyć zajęć o 2 różnych wymiarach (nauczyciel katecheta w podstawówce 18/18 i 1/22 w oddziale zerowym)? Czy w takiej sytuacji nauczycielka może dostawać 2 angaże do podwyżki, 2 świadczenia urlopowe, 2 dodatki stażowe, 2 dodatkowe wynagrodzenia roczne, a każde liczone z innego wymiaru?
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie, kto jest pracodawcą dla dyrektora szkoły, której organem prowadzącym jest urząd miasta? Sprawa dotyczy udzielania urlopów m.in. okolicznościowych, bezpłatnych i wystawiania delegacji służbowych. Kto powinien podpisać dyrektorowi szkoły wniosek o np. urlop okolicznościowy?
Pytanie: Nauczyciel zatrudniony jest na umowę o pracę na czas określony (pierwsza umowa) od 1 września 2010 r. do 31 sierpnia 2011 r. W okresie zatrudnienia od maja do września 2011 r. będzie przebywał na urlopie macierzyńskim. Czy można 1 września 2011 r. podpisać kolejną umowę z terminem rozpoczęcia pracy - dzień następny po zakończeniu urlopu macierzyńskiego?
Pytanie: Czy w razie zatrudnienia tego samego nauczyciela na kolejną umowę o pracę (bez przerwy w zatrudnieniu) powinien on dostarczyć kolejne zaświadczenie o niekaralności, w przypadku, gdy posiadamy już jedno zaświadczenie dostarczone w związku z wcześniejszym zatrudnieniem?
Pytanie: Nauczycielowi mianowanemu zatrudnionemu w szkole A powierzono obowiązki dyrektora w szkole B (bez konkursu) na okres 5 lat od 1 września 2005 r., niestety, bez umowy o pracę, jednocześnie nauczyciel otrzymał urlop bezpłatny w szkole A. Organ prowadzący szkołę B, przydzielił osobie sprawującej obowiązki dyrektora 3 godziny zajęć lekcyjnych w tygodniu. Taki stan trwał do sierpnia 2010 r. W 2010 r. nauczyciel wygrał konkurs na dyrektora szkoły B, nie otrzymując niestety zgody organu prowadzącego na urlop bezpłatny w szkole A. Rozwiązano więc umowę o pracę w szkole A, a w szkole B dyrektor otrzymał powołanie na stanowisko od 1 września 2010 r. Czy od września 2010 r. w szkole B dyrektor może dostać umowę o pracę na stanowisko nauczyciela? Jeżeli jest możliwe podpisanie umowy o pracę w szkole B z dyrektorem szkoły na nauczyciela, to jak powinna ona wyglądać? Jakie najważniejsze elementy powinny się w niej znaleźć? Jeżeli taka umowa o pracę na stanowisku nauczyciela w szkole B będzie możliwa do zawarcia, to kto, z ramienia szkoły B (pracodawcy), powinien ją podpisać, skoro dyrektor jest pracodawcą dla zatrudnianych w niej pracowników? Czy przy powierzeniu obowiązków w okresie 2005-2010 w szkole B dyrektor bez umowy o pracę na stanowisku nauczyciela mógł prowadzić lekcje, do prowadzenia których zobligował go organ prowadzący? Czy okres pozostawiania w szkole A na urlopie bezpłatnym i czas sprawowania funkcji dyrektora szkoły B, ale bez umowy o pracę na te 3 godziny zajęć dydaktycznych w tygodniu, będzie w przyszłości liczył się do emerytury? Jakie dokumenty i z której szkoły, A czy B, będą podstawą dla ZUS do doliczenia tego okresu do zatrudnienia?
Pytanie: W szkole mamy zatrudnioną nauczycielkę (zatrudnienie na podstawie mianowania - mianowanie 6 października 2000 r. - obecnie nauczyciel dyplomowany) na stanowisku nauczyciela bibliotekarza w wymiarze 15/30 (umowa podpisana 25 września 2000 r. od 1 października 2000 r.) oraz na stanowisku nauczyciela w wymiarze 18 godzin - umowa od 1 września 2001 r. W zatwierdzonym 21 sierpnia 2001 r. przez organ prowadzący arkuszu organizacyjnym nauczycielka ma na rok szkolny 2001/2002 16 godzin z pensum 18-godzinnego i prawidłowo 15 z 30 godzin bibliotecznych - taka sytuacja trwa do dzisiaj, zatem nigdy nie miała tych 18 godzin dydaktycznych z pensum 18-godzinnego. W roku szkolnym 2010/2011 nauczycielka ma zatwierdzone pensum w arkuszu 17/18 godzin dydaktycznych i 15/30 godzin bibliotecznych. Połączyłam etaty i jej pensum to 22 godziny, czyli 10 godzin ponadwymiarowych. Czy można zawierać 2 umowy o pracę z nauczycielem w jednej szkole? Czy nauczycielce przez tyle lat można było przydzielać mniej godzin dydaktycznych, skoro ma umowę o pracę na 18 godzin? Czy jest możliwe i konieczne obniżenie jej pensum w sposób ugodowy (nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania)? Jeżeli po tylu latach jest możliwe obniżenie pensum, to jaka jest podstawa prawna oraz w jaki sposób tego dokonać (porozumienie zmieniające, wypowiedzenie warunków pracy)? Czy mając umowy o pracę 18/18 i 15/30 można łączyć pensum i wypłacać godziny ponadwymiarowe, tak jak ja to robię?
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie, czy nauczycielowi należy dać przydział czynności i jak on powinien wyglądać oraz co zawierać?
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas