Narzędzia:
Pytanie: Proszę o wskazówki, jak ustalić wymagane wykształcenie i kwalifikacje, które powinien posiadać zastępca skarbnika zatrudniony w gminie liczącej do 15 tys. mieszkańców. Czy w ogłoszeniu o naborze wystarczy żądać od kandydata udokumentowania wykształcenia wyższego lub podyplomowego ekonomicznego i 3-letniego staż pracy? Czy ogłaszając warunki naboru na stanowisko zastępcy należy kierować się rozporządzeniem w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych czy ustawą o finansach publicznych? Proszę też o informację, czy jest podstawa żądania zaświadczenia o niekaralności z KRK od kandydata lub osoby zatrudnionej na stanowisku zastępcy skarbnika gminy.
Pytanie: Czy pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym musi bezwzględnie dostarczyć pracodawcy informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego czy wystarczy jego pisemne oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej?
Pytanie: Obecnie sekretarz gminy przebywa na długotrwałym zwolnieniu lekarskim. Czy na okres jego nieobecności spowodowanej chorobą możemy zatrudnić na jego stanowisku osobę na zastępstwo? Czy w takim wypadku nie trzeba przeprowadzać konkursu i jakie wymagania powinien spełniać kandydat?
Pytanie: Proszę o interpretację, czy określony w załącznikach do rozporządzenia Rady Ministrów z 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych staż pracy (wskazany w latach) odnosi się do stażu ogółem, czy na danym stanowisku lub w jednostce? Obecnie chcielibyśmy awansować podinspektora w urzędzie miasta na stanowisko inspektora. Czy pracodawca może tak postąpić, jeżeli pracownik posiada 2 lata i 4 miesiące stażu w urzędzie, a 7-letni staż pracy ogółem (w tym w innych zakładach pracy)?
Pytanie: Po naborze na wolne stanowisko urzędnicze w jednostce samorządowej została przyjęta do pracy osoba, która ma 10-letni staż pracy w ministerstwie sprawiedliwości, czyli w administracji rządowej. Czy osoba ta możne mieć zaliczony wskazany staż pracy, aby otrzymać tytuł inspektora wraz z pierwszą umową?
Pytanie: Zatrudniamy pracownika na stanowisku pomocy administracyjnej (zatrudnienie w ramach prac interwencyjnych). Pracownik w swoim zakresie czynności otrzymał zastępowanie na kasie kasjera podczas jego nieobecności. Czy związku z powierzonymi mu czynnościami pracodawca powinien poprosić o dostarczenie przez pracownika zaświadczenia o niekaralności?
Pytanie: Jesteśmy powiatową jednostka organizacyjną. Obowiązuje nas ustawa o pracownikach samorządowych, posiadamy regulamin wynagradzania opracowany na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych. Zatrudniamy pracowników na stanowiskach urzędniczych, kierowniczych urzędniczych oraz pomocniczych i obsługi. Chciałabym zapytać, czy może być zatrudniona osoba na stanowisku pomocniczym i obsługi (konkretnie – pomoc administracyjna), która będzie mieć w zakresie obowiązków naliczanie i obsługę wynagrodzeń pracowniczych? Proszę o wskazanie, czy może to być osoba zatrudniona na tzw. stanowisku robotniczym czy też powinna być zatrudniona w drodze otwartego konkursu (aktualnie stanowisko ds. płac jest zajęte) na stanowisku urzędniczym oraz jakie powinna posiadać kwalifikacje. Aktualnie prace te wykonuje osoba zatrudniona na stanowisku urzędniczym – inspektor posiadająca wykształcenie ekonomiczne.
Pytanie: Proszę o zajęcie stanowiska w następującej kwestii: czy pracownik zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w świetle ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany informować pracodawcę, poprzez złożenie oświadczenia, o prowadzeniu działalności gospodarczej, gdy jest wspólnikiem lub członkiem zarządu spółki z o.o.?
Pytanie: Jesteśmy pracodawcą samorządowym. Od 1 października 2011 r. zatrudniamy pracownika na stanowisku kierowcy autobusu. W pierwszym dniu zatrudnienia pracownik przedłożył oświadczenie o braku zakazu wykonywania zawodu kierowcy. Pracodawca nie wystąpił do Krajowego Rejestru Karnego o weryfikację tego oświadczenia. Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami pracodawca jest zobowiązany do posiadania w aktach osobowych zaświadczenia z KRK, w celu potwierdzenia niekaralności tej osoby? Jaka bałaby podstawa prawna wskazana w zapytaniu o udzieleniu informacji o osobie, w przypadku konieczności jej uzyskania?
Pytanie: Czy w związku z reorganizacją urzędu, polegającą na utworzeniu nowych referatów, można przenieść pracownika zatrudnionego na stanowisku kierownika referatu infrastruktury i rozwoju gospodarczego (zajmującego się zadania gospodarką przestrzenną, gospodarką nieruchomościami, zamówieniami publicznymi, inwestycjami) na stanowisko kierownika nowego referatu ochrony środowiska i gospodarki komunalnej? Osoba ta nie posiada wyższego wykształcenia, natomiast częściowo nadal wykonywałaby zadania z poprzedniego zakresu obowiązków.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas