Informacja o warunkach zatrudnienia - czy wskazać zasady przemieszczania się pomiędzy miejscami wykonywania pracy

Joanna Suchanowska
Joanna Suchanowska
07.07.2023AKTUALNE

Pytanie:

Mam pytanie dotyczące dokumentu „Informacja o warunkach zatrudnienia". Chodzi o konieczność przekazania w tym dokumencie informacji o przemieszczaniu się pomiędzy kilkoma miejscami pracy. Chciałam się upewnić, czy w przypadku pracodawcy, którego reprezentuję jako przedstawiciel obszaru HR, będzie miało to zastosowanie. Sytuacja jest następująca: W umowie o pracę każdy pracownik ma wpisane tylko jedno miejsce pracy (pracy stacjonarnej), jest to albo siedziba pracodawcy w Warszawie, albo biuro pracodawcy w Gdańsku. W związku z wprowadzonym w kwietniu Regulaminem Pracy Zdalnej, pracodawca dał możliwość pracownikom wykonywania pracy zdalnej z maksymalnie 2 miejsc na terytorium Polski. Informacje te zostały potwierdzone pomiędzy pracownikiem a pracodawcą w dokumencie „Uzgodnienie wykonywania pracy zdalnej”. Pracownicy wskazali jedno lub dwa miejsca, z których będą wykonywać pracę zdalną. Co oznacza, że np. pracownik mający miejsce pracy w umowie o pracę w Warszawie (biuro pracodawcy), może wykonywać prace zdalną (w określonej liczbie dni w tygodniu zgodnie z regulaminem pracy zdalnej) np. z Sulejówka oraz z Poznania, bo takie dwa miejsca i konkretne adresy wskazał Pracodawcy i jest to zawarte/podpisane w dokumencie „Uzgodnienie wykonywania pracy zdalnej”. Czy w takim przypadku (jest wskazane kilka miejsc wykonywania pracy, ale stacjonarne w biurze oraz zdalne), konieczne jest wskazywanie zasad przemieszczania się pomiędzy miejscami wykonywania pracy.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)


Joanna Suchanowska
AUTOR
Adwokat, specjalizuje się m.in. w zagadnieniach czasu pracy oraz wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń ze stosunku pracy, szkoleniowiec z dużym doświadczeniem prowadzący zarówno szkolenia otwarte jak i zamknięte; autor licznych publikacji z zakresu prawa pracy.

Sprawdź inne artykuły w kategorii Kadry

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo