Pracownik został zwolniony 2 stycznia 2023 r. w wyniku rozwiązania umowy o pracę za wypowiedzeniem przez pracodawcę z zachowaniem okresu wypowiedzenia. W dniu rozwiązania umowy nie odebrał świadectwa pracy, ponieważ nie przyszedł do firmy. Wysłaliśmy dokument pocztą za potwierdzeniem odbioru. Po kilkukrotnym awizowaniu, świadectwo wróciło do naszej firmy i zostało dołączone do akt osobowych. Dziś były pracownik napisał emaila, w którym prosi o wystawienie duplikatu świadectwa i wysłanie ponownie listem na jego adres. Czy mamy obowiązek ponownie wysyłać świadectwo pracy, pomimo że pierwotnie nie odebrał listu? Czy ma to być wystawiony duplikat czy kopia świadectwa pracy podpisana przez pracodawcę z dopiskiem „potwierdzam zgodność kopii z dokumentacją pracowniczą"?
Przeczytaj też:
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)