Pracowników hotelowych obowiązuje równoważny system czasu pracy i 12-miesięczny okres rozliczeniowy. Ile weekendów muszą pracować w miesiącu? Co z pracą w wolną niedzielę?
Pracownicy hoteli nie posiadają własnej pragmatyki służbowej obligującej zatrudniających ich pracodawców do stosowania wobec nich określonego systemu czy rozkładu czasu pracy. Ich czas pracy musi być zatem organizowany zgodnie ogólnymi zasadami określonymi Kodeksu pracy.
Kiedy praca w niedzielę jest dopuszczalna
Przepisy prawa pracy dopuszczają pracę w niedzielę m.in. przy wykonywaniu prac koniecznych ze względu na ich użyteczność społeczną i codzienne potrzeby ludności, w szczególności w zakładach hotelarskich. Pracownik pracujący w niedziele powinien korzystać co najmniej raz na 4 tygodnie z niedzieli wolnej od pracy. Obowiązek zapewniania co najmniej raz na 4 tygodnie niedzieli wolnej od pracy nie dotyczy jedynie pracowników zatrudnionych w systemie pracy weekendowej. W stosunku do pozostałych pracowników, których normalna praca przypada w niedzielę, pracodawca ma obowiązek taką wolną niedzielę zapewnić.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)