Jak informuje ZUS, to nie konsultanci ZUS tylko oszuści dzwonią w sprawie aktualizacji numeru telefonu na PUE ZUS.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że konsultanci infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czy też zmiany numerów telefonów używanych w komunikacji z bankami.
Trzeba o tym pamiętać, żeby nie dać się oszukać.
ZUS poinformował, że docierają do niego sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym.
Proceder ten polega na podszywaniu się pod numer lub nazwę kontaktu. Na telefonie odbiorcy wyświetla się informacja o tym dzwoniącym lub piszącym wiadomość, a w rzeczywistości dzwoni lub pisze ktoś inny. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod pracowników banków czy urzędów.
O innych zmianach przeczytasz:
W ostatnich dniach klienci ZUS zgłaszają, że odebrali połączenia z numeru infolinii ZUS 22 560 16 00 (taki numer wyświetla się na telefonie klienta) i byli pytani czy potwierdzają zmianę numeru telefonu podanego na PUE ZUS oraz czy ZUS ma poinformować bank o zmianie numeru.
Przeczytaj też:
Konsultanci Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numeru telefonu podanego na PUE ZUS ani w banku.
Konsultanci infolinii ZUS kontaktują się z klientami zwykle po wcześniejszym ich telefonie lub w związku ze sprawą prowadzoną w ZUS. Telefony z ZUS mogą też dotyczyć wezwania na kontrolę prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)