Z-3, Z-3a i Z-3b – jak je złożyć podczas problemów na PUE?
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o ograniczaniu w przesyłaniu Z-3, Z-3a, Z-3b. Sprawdźmy, w jaki sposób można przesyłać teraz dokumenty do ZUS.
Jak informuje ZUS na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS mogą występować ograniczenia w przesyłaniu dokumentów.
- Z-3 (Zaświadczenie płatnika składek - dotyczące pracowników),
- Z-3a (Zaświadczenie płatnika składek - dotyczące osób ubezpieczonych, które nie są pracownikami, z wyłączeniem osób, które prowadzą pozarolniczą działalność, osób z nimi współpracujących i duchownych),
- Z-3b (Zaświadczenie płatnika składek dotyczące osób prowadzących działalność pozarolniczą, osób z nimi współpracujących i duchownych).
Informacja o błędzie może pojawić się w czasie weryfikacji wypełnionego poprawnie dokumentu. Jak informuje ZUS, w zakładce „Uwagi i błędy” taki błąd nie będzie opisany, ale dokumentu nie można wysłać do ZUS.
Obecnie są prowadzone prace nad przywróceniem poprawnego działania funkcji. Naprawa jest planowana na 10 grudnia br. Do czasu naprawienia błędu Z-3, Z-3a, Z-3b można złożyć elektronicznie jako załącznik do pisma ogólnego POG.
Tutaj pobierzesz formularze:
Autorem odpowiedzi jest: Oprac.: Anna Kostecka
AUTOR
prawnik z doświadczeniem w urzędzie pracy. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studia podyplomowe w zakresie ubezpieczeń w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości. Specjalizuje się od ponad 20 lat przede wszystkim w prawie pracy i ubezpieczeniach społecznych. Od ponad 6 lat na co dzień zajmuje się także tematyką związaną z prawem podatkowym i bilansowym. Autorka wielu publikacji z zakresu m.in. zatrudniania osób bezrobotnych, zatrudniania pracowników młodocianych oraz opłacania składek na ubezpieczenia społeczne. Współpracowała z kilkoma specjalistycznymi wydawnictwami