Kto ponosi koszty opłaty zaległych składek?

Barbara Zabieglińska
10.08.2010AKTUALNE

Pytanie:

Jaką dokumentację należy posiadać, aby nie opłacać składek na Fundusz Pracy od pracowników osiągających wynagrodzenia niższe od wymaganego? Załóżmy, że pracownik jest zatrudniony na 1/2 etatu z wynagrodzeniem 500,00 zł i złożył  mi oświadczenie że nie osiąga innych dochodów poza naszym zakładem pracy oraz, że w przypadku zmiany powyższej sytuacji poinformuje nas o tym pisemnie. Czy takie oświadczenie jest wystarczające? Co w przypadku, gdy okaże się, że jednak pracownik np. zapomniał nas poinformować o dodatkowym zatrudnieniu? Kto wówczas ponosi konsekwencje takiej sytuacji?

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)


AUTOR
Wieloletni, emerytowany pracownik ZUS, specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych

Sprawdź inne artykuły w kategorii ZUS

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo