Misja firmy – jak ją stworzyć, aby pracownicy ją rozumieli

Karolina Karwowska
Karolina Karwowska
09.12.2022AKTUALNE

Misja firmy – jak ją stworzyć, aby pracownicy ją rozumieli

Większość pracowników chce od swojej firmy czegoś więcej niż tylko miejsca pracy. Chcą się identyfikować z jej misją, wizją, celami, chcą być częścią jej sukcesu. Żeby tak się stało muszą znać i rozumieć misję firmy. Także w tym obszarze pandemia odcisnęła swoje piętno. Inne aspekty mają teraz wartość, skupiamy się bardziej na tym, co daje sens naszej pracy i życiu. Pracownicy znacznie mocniej niż wcześniej cenią sobie kontakt z firmą o wartościach podobnych do tych, które sami wyznają. Silna wizja, misja i wartości to jest w tej chwili najmocniejsze spoiwo.

Z artykułu dowiesz się:
  • Ilu z Twoich pracowników zna i rozumie misję Twojej firmy?
  • Jak utrzymać misję w centrum uwagi?
  • Co może nam skutecznie pomóc w tych wyzwaniach?

Przeczytaj też:

Łączenie pracowników z misją i wizją firmy wymaga aktywnego i ciągłego wysiłku. 

Co może nam skutecznie pomóc w tych wyzwaniach?

  1. Rozróżnij misję od wizji

Często mylimy wizję z misją. Deklaracja misji jest najczęściej szeroka i wzniosła a deklaracja wizji zawęża ją do konkretnych celów. Deklaracja wizji to mierzalny sposób realizacji misji. Chociaż wizja i misja Twojej firmy są ze sobą powiązane, nie są one zamienne.  Najkrócej rzecz ujmując wizja odpowiada na pytanie „CO” firma chce robić, a misja mówi nam „JAK” to będziemy wcielać w życie.

Podczas definiowania wizji warto zadać sobie te pytania:

  • Co chcemy osiągnąć?
  • Jakie są nasze strategiczne cele?
  • Gdzie chcemy być w przyszłości i kiedy to chcemy osiągnąć?

Pozostało jeszcze 77% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)

Słowa kluczowe:
misja firmy

Karolina Karwowska
AUTOR
doradca biznesowy w obszarze budowania angażujących organizacji i projektowania pozytywnego doświadczenia pracownika. Ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu organizacjami w środowiskach wielokulturowych. Od 2018 roku prowadzi własną firmę doradczą, pisze bloga oraz publikuje artykuły w tematyce employee experience. W 2013 roku znalazła się na 12 miejscu w gronie 100 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce według rankingu Pulsu Biznesu. W 2015 firma, którą zarządzała przez 14 lat, zdobyła tytuł najlepszego miejsca pracy w Polsce.

Sprawdź inne artykuły w kategorii HR

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo