staż pracy

Zasiłek na zagospodarowanie dla nauczyciela a przerwy w zatrudnieniu

Pytanie:

Przebieg zatrudnienia pracownika posiadającego kwalifikacje do zajmowania danego stanowiska, który ubiega się o zasiłek na zagospodarowanie, przedstawia się następująco:
» od 17 października do 7 listopada 2006 r. - umowa zlecenia w innym zakładzie niż placówka oświatowa,
» od 8 listopada 2006 r. do 12 stycznia 2007 r. - umowa zlecenia w innym zakładzie niż placówka oświatowa,
» od 15 stycznia do 22 czerwca 2007 r. - umowa o pracę w szkole,
» od 5 listopada do 31 grudnia 2007 r. - umowa zlecenia w innym zakładzie niż placówka oświatowa,
» od 11 grudnia 2007 r. do 20 czerwca 2008 r. - umowa o pracę w szkole,
» od 1 września 2008 r. do teraz - umowa o pracę w szkole.
Dnia 13 lipca 2009 r. nauczyciel otrzymał akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Pierwsza praca w życiu była zawarta na podstawie umowy cywilnoprawnej, co nie stanowi przeszkody ubiegania się o zasiłek na zagospodarowanie. Powstaje jednak wątpliwość z tytułu przerwy w zatrudnieniu - braku ciągłości pomiędzy jednym a drugim stosunkiem pracy, ponadto podjęcie pracy na umowę zlecenia w innym zakładzie niż szkoła, w wyniku czego osiągał dochody. Czy po podjęciu nowego zatrudnienia w szkole uprawnienie do ubiegania się o zasiłek na zagospodarowanie posiada wyłącznie nauczyciel, który w okresie nieświadczenia pracy w szkole nie uzyskiwał dochodów?

Zatrudnienie nauczycieli kształcących w systemie zaocznym

Pytanie:

Na bazie połączenia 3 różnych jednostek oświatowych powstało Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego. Z nauczycielami CKU (kształcenie zaoczne) zawierane były umowy o pracę na czas określony (np. 1 rok szkolny) bez podania wymiaru etatu. Podawano w niej tylko liczbę godzin dydaktycznych, które należy zrealizować w danym okresie (np. 235) + notatka o egzaminach i pracach kontrolnych. Pracownikom tym nie liczono dodatku stażowego, nawet jeśli zatrudnieni byli nieprzerwanie (ciągłość umów o pracę na czas określony) od kilkunastu lat. Nie informowano ich, zgodnie z art. 29 § 3 Kodeksu pracy, o obowiązujących normach czasu pracy, częstotliwości wypłat, wymiarze przysługującego urlopu. W zarchiwizowanych teczkach akt osobowych odszukałam świadectwa pracy, które powinny zawierać informacje dotyczące wymiaru zatrudnienia, stosownie do zawieranych umów. W pozycji dotyczącej wymiaru zatrudnienia w takich przypadkach widniał tylko zapis „poniżej 1/2 etatu” bądź „powyżej 1/2 etatu”.
1. Czy umowy o pracę zawierane były prawidłowo (nie był podawany wymiar etatu, tylko liczba godzin zajęć)?
2. Czy powinno się liczyć staż pracy tych nauczycieli?
3. Czy takim nauczycielom przysługuje urlop wypoczynkowy, proporcjonalnie do okresu zatrudnienia (np. za okres 4 miesięcy)?
Jeśli umowy i procedury były nieprawidłowe, proszę o wskazówkę, jakie mam poczynić działania, aby wyprostować tę sytuację.

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo