Zasady przyznawania premii można zawrzeć w regulaminie wynagradzania albo w osobnym regulaminie premiowania. W obu przypadkach zasada jest ta sama: jeśli pracodawca ustali kryteria przyznania premii, to pracownik który je spełni może domagać się wypłaty tego świadczenia. Jednak można ustalić także premie regulaminowo-uznaniowe, gdzie to pracodawca ostatecznie decyduje o ich przyznaniu albo wysokości (np. kryteria nabycia premii są ustalone, ale to pracodawca decyduje o jej wysokości w ramach regulaminowych „widełek”). Jakie są możliwości w tym zakresie? Jakie zapisy mogą być korzystne by motywować pracowników? Sprawdź.
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
Czym różni się premia od nagrody
Jak konsultuje się zapisy regulaminowe ze związkami
W jaki sposób prawidłowo cofa się premię
Czy umowa o pracę może przyznać premię na indywidualnych zasadach
Czy część załogi może mieć premie umowne, a część – regulaminowe
Na co uważać, określając premię „procentowo”
Dlaczego premia wyłącznie progresywna bywa kłopotliwa
Czy wolno wskazać „widełki”, w ramach których szef decyduje
Czy przychód firmy może być przesłanką premiowania
Jak kryteria premiowe mogą pomóc w osiągnięciu celów
Czy można premiować obecność w pracy
Dlaczego warunki trzeba wskazać precyzyjnie
Jaki ma być okres, za który należy się premia
Czy wolno wskazać warunki pozytywne i negatywne
Jak można wskazać przesłanki negatywne
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)