Rozkład czasu pracy ustalony w obwieszczeniu oraz w indywidualnych umowach o pracę a możliwość jego zmiany oraz obowiązek tworzenia harmonogramów czasu pracy

Joanna Suchanowska
Joanna Suchanowska
18.12.2008AKTUALNE

Pytanie:

W obwieszczeniu ustaliliśmy, że w naszej firmie pracownicy pracują w podstawowym systemie czasu pracy. Ustaliliśmy również rozkład czasu pracy w następujący sposób:
„Jako dni wolne od pracy ustala się: niedziele, soboty, święta państwowe przypadające na inny dzień niż wymieniony powyżej.
Informacja o dniach wolnych, udzielanych za dni świąteczne przypadające w soboty, przekazywana będzie pracownikom w formie pisemnego zarządzenia właściciela firmy do końca okresu rozliczeniowego poprzedzającego okres, w którym takie święto występuje. Pozostałe dni są dniami pracy, w których praca świadczona jest w godzinach 8:00-16:00. Pracownicy zatrudnieni w niepełnym wymiarze etatu rozpoczynają pracę o godzinie 8:00, za wyjątkiem pracowników, dla których został ustalony indywidualny rozkład czasu pracy”.
Dla części pracowników rozkład czasu pracy jest natomiast ustalany indywidualnie - w umowach o pracę. Czy przy takim określeniu rozkładu czasu pracy mamy obowiązek tworzenia harmonogramów czasu pracy? Czy rozkład czasu pracy może być zmieniany (np. w razie choroby pracownika)? Czy można zmienić rozkład czasu pracownika, który jest wysyłany w podróż służbowa rozpoczynająca się o 15:00, tak, aby zachowany był wymagany okres odpoczynku, a pracodawca nie musiał wypłacać wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, jakie wynikną z podróży służbowej?

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)


Joanna Suchanowska
AUTOR
Adwokat, specjalizuje się m.in. w zagadnieniach czasu pracy oraz wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń ze stosunku pracy, szkoleniowiec z dużym doświadczeniem prowadzący zarówno szkolenia otwarte jak i zamknięte; autor licznych publikacji z zakresu prawa pracy.

Sprawdź inne artykuły w kategorii Kadry

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo