Narzędzia:
Jakie czynniki decydują, że pracownicy uważają innych za dobrych szefów. Czy zawsze dobry skuteczny szef ma dokładanie takie same cechy, jak szef którego uważamy za dobrego szefa. Co pokazują badania? Jakie cechy powinien mieć dobry szef i czego oczekują pracownicy o tym dowiesz się m.in. po obejrzeniu szkolenia psycholog Olgi Mac, eksperta w Mental Health at Work.
Miejsce pracy jest środowiskiem, w którym pracownicy spędzają znaczną część swojego czasu w ciągu dnia. Dlatego też ważne jest, aby każdy czuł się w tym czasie dobrze i przede wszystkim bezpiecznie. Obszar aktywności zawodowej, to także ten obszar naszego życia, który powinien dostarczać nam pozytywnych emocji, wpływać pozytywnie na poczucie kompetencji i pewności siebie, dawać satysfakcję i poczucie rozwoju. Zjawisko mobbingu nie tylko odbiera nam możliwość budowania tego wszystkiego, a wręcz może mieć szkodliwy wpływ na psychiczne i fizyczne zdrowie pracowników, nie wspominając o efektywności i wydajności pracy w organizacji. Dlatego niezwykle istotne jest, aby pracodawcy podejmowali różne działania mające na celu zapobieganie i zwalczanie mobbingu.
Prawdopodobnie każdy z nas spotkał na swojej zawodowej drodze niekompetentnego czy toksycznego menedżera lub lidera. Może nawet teraz Twoja firma ma w swoich szeregach jednego lub więcej z nich i zastanawia się jak sobie poradzić z tym problemem. Jakie działania należy podjąć?
Współczucie to słowo, którego często używamy, gdy widzimy, że komuś dzieje się jakaś krzywda. Część osób definiuje je jako pewnego rodzaju uczucie, które pojawia się w nas, wskutek tego co dzieje się z innymi. Mówimy wtedy o empatii, czyli zdolności odczuwania stanów psychicznych innych osób, umiejętność przyjęcia ich sposobu myślenia, spojrzenia z ich perspektywy na rzeczywistość.
Potrzeba wprowadzenia zmian poprzez dodanie do ustawodawstwa polskiego elastycznej formy wykonywania pracy jaką jest praca zdalna wynikała z konieczności wyjścia naprzeciw uzasadnionym potrzebom pracowników i pracodawców w tym obszarze. Jest także odpowiedzią na ich postulaty, aby wprowadzić regulacje dotyczące pracy zdalnej. W dniu 7 kwietnia 2023 r. wprowadzono regulacje dotyczące pracy zdalnej jako rozwiązania stałego przez wprowadzenie stosownych zmian do przepisów Kodeks pracy.
W pracy zespołowej grupa przechodzi przez wiele etapów. Zwłaszcza, gdy realizowany projekt jest bardzo długi, a na końcowe efekty należy poczekać niekiedy kilka lat. W takich okolicznościach naturalnie motywacja do pracy spada. Pojawia się kryzys odpowiedzialności, który jest jedną z faz rozwoju zespołu i któremu należy przeciwdziałać, aby uniknąć negatywnych konsekwencji.
Instytut Gallupa od dawna podkreśla, że za zaangażowanie pracowników w zespole w ponad 70% odpowiada jego lider. Bycie liderem to wyzwanie na wielu płaszczyznach. Często umknąć mogą pierwsze sygnały spadku zaangażowania pracowników. Umiejętność dostrzegania pierwszych oznak spadku zaangażowania jest bardzo istotna, ponieważ zrozumienie przyczyn i odpowiednia reakcja oraz plan naprawczy mogą zająć trochę czasu. Im wcześniej uda się wykryć te oznaki, tym szybciej i łatwiej będziemy mieli szanse powstrzymać i odwrócić ten trend.
Czy wiesz, że słabe zarządzanie jest zazwyczaj podstawową przyczyną niskiego zaangażowania pracowników? Jeśli organizacja usilnie stara się pracować nad poprawą zaangażowania pracowników bez widocznych efektów, warto przyjrzeć się detalom i zejść do poziomu poszczególnych zespołów i ich liderów.
Zarządzanie przedsiębiorstwem i przewodzenie zespołom ludzkim to proces nieustannego dostosowywanie się do zmian. To one kształtują nasz współczesny świat i każdy menadżer powinien posiadać umiejętność szybkiego dopasowania się do nowej sytuacji. W tym obszarze warto jednak obserwować poczynania innych, uczyć się na ich błędach, ale także korzystać z prawidłowych rozwiązań. Jednym słowem warto wiedzieć, jakie zmiany zachodzą w sferze szeroko rozumianego zarządzania, by umieć stawić im czoła.
Jest wiele czynników, które pozwalają stwierdzić, czy mamy do czynienia ze skutecznym menadżerem. Wśród licznych modeli na uwagę zasługuje ten, który wskazuje na kluczowe obszary, nad którymi musi pracować kierownik. Model wskazujący na 3 koła zębate przywództwa odnosi się do przywództwa i zarządzania, narzędzi i technologii oraz umiejętności i wywierania wpływu na innych. Cechy te są o tyle kluczowe, iż znajdują odzwierciedlenie zarówno w klasycznym przywództwie, jak i tym które jest prowadzone na odległość.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas