Narzędzia:
Zgodnie z wynikami badania firmy Gartner aż 90% liderów HR jest otwartych na możliwość przynajmniej częściowej pracy zdalnej nawet po nabraniu odporności populacyjnej. Badanie pokazuje, że około 50% pracowników będzie chciało powrócić do biur. Oznacza to, że organizacje będą rozwijać model pracy hybrydowej, w czym potrzebować będą wsparcia liderów HR. W artykule znajdziesz 4 skuteczne strategie, które są przydatne w tym wyzwaniu.
Pandemia COVID-19 zmieniła bardzo wiele w organizacjach, miejscach pracy i podejściu do biznesu. Postawiła nas w obliczu nagłej zmiany, z którą trzeba było sobie szybko poradzić, żeby utrzymać ciągłość biznesową wielu firm. W jaki sposób organizacje i liderzy mogą wykorzystać lekcje pandemii, aby nie tylko być gotowym na kolejne nieprzewidywalne sytuacje, ale jednocześnie wzmocnić się organizacyjnie o nowe doświadczenia i procedury?
Pandemia COVID-19, zamknięcie wielu miejsc pracy wywołało prawdziwie sejsmiczne i wybuchowe zmiany we wszystkich dziedzinach życia i gospodarki. Większość z tych zmian i tak zwana nowa normalność zostaną już z nami na stałe. Zmianie muszą ulec również niektóre kompetencje, sposób podejścia i organizacja pracy. Ta nowa era wymaga ulepszonego zestawu umiejętności menadżerskich i liderskich – takich, które znaliśmy przed pandemią, ale które rzadko były praktykowane lub mało doceniane. Sprawdź, jak przygotować dla pakiet szkoleń dla menedżerów.
Każda dłuższa przerwa w normalnej pracy wpływa na ludzi w różny sposób – nawet na tych w tej samej organizacji lub zespole. Pandemia zafundowała wielu z nas bardzo negatywne, często traumatyczne doświadczenia. Niektóre osoby ciężko chorowały, straciły bliskich, straciły pracę. Wszyscy musieliśmy się nauczyć nowych umiejętności pracy zdalnej. Już teraz warto jednak pracować nad odbudową pracy zespołowej. Sprawdź, w jaki sposób wrócić płynnie z pracy zdalnej do biura.
Podjęta decyzja musi być skuteczna. Tego oczekuje od Ciebie przełożony. Jeśli chcesz poprawić umiejętność podejmowania trafnych decyzji, przeanalizuj te, które już zostały przez Ciebie zatwierdzone. Skorzystaj z 9 gotowych pytań podczas ewaluacji działania. Pomoże Ci to poprawić efektywność podejmowanych decyzji. Będziesz potrafił także szybko ocenić zagrożenia i odpowiednio zareagować.
Profesjonalista, fachowiec, ekspert – każdy chciałby mieć jak najwięcej takich pracowników w swoim zespole. To oni w głównej mierze decydują o przewadze przedsiębiorstwa na rynku. To oni bowiem stanowią o sile przedsiębiorstwa, a ich praca przyczynia się do wypracowania znaczącego zysku. Warto poznać wartości, jakich oczekują te osoby i w miarę możliwości je zaspokajać. Dzięki temu zatrzymamy ich w naszej firmie i wspólnie z nimi rozwiniemy przedsiębiorstwo.
Pandemia odciska swoje piętno praktycznie na każdym poruszanym temacie w kwestii zarządzania i organizacji pracy. Nieprzewidywalność, niepewność, zakłócenia i ciągłe zmiany – to wyzwania dzisiejszego środowiska pracy. Komunikacja i współpraca stały się coraz trudniejsze w hybrydowej rzeczywistości, gdy dominuje praca zdalna. A przecież to właśnie jasne oczekiwania, stała współpraca i komunikacja mają nadrzędne znaczenie dla wysokiej wydajności pracy. W artykule znajdziesz 12 skutecznych i sprawdzonych metod zarządzania efektywnością, które możesz wdrożyć w swojej organizacji.
Jakie są najważniejsze kompetencje, które pomagają liderowi angażować ludzi? Jest ich sporo, ale w moim, ponad 20-letnim doświadczeniu w budowaniu i zarządzaniu organizacjami i zespołami w różnych krajach sprawdziły się tak naprawdę trzy najistotniejsze: empatia, wsparcie i motywacja. Sprawdźmy, jaki wpływ mają one na budowanie zaangażowania i jak je praktycznie wykorzystać w codziennych sytuacjach.
Co roku każdy ze specjalistów – w różnych rolach – bierze udział w dziesiątkach wydarzeń branżowych, targów pracy, konferencji, meetupów itp. W wielu przypadkach organizatorzy stają na wysokości zadania, inne wydarzenia pozostawiają wiele do życzenia. Jak uniknąć wpadek i dołączyć do grona tych, spod ręki których wychodzą najciekawsze spotkania, organizacyjnie dopięte na ostatni guzik?
Czy rozluźnienie ścisłych relacji społecznych i dystans zawodowy podczas pracy zdalnej mogą zapobiegać dysfunkcjonalnym konfliktom w miejscu pracy? Są one bowiem naturalne. Rzecz w tym, by zajadły lokalny konflikt ustąpił miejsca rzeczowej konfrontacji argumentów i racji stron, co zawsze wiąże się z potrzebą zdystansowania. Czy poza wszystkimi ograniczeniami i zaletami pracy zdalnej rozluźnienie relacji społecznych jest szansą dla zapobiegania nieporozumieniom i konfliktom interpersonalnym w miejscu pracy?
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas