Sygnaliści

Filtruj po typie dokumentu:

Artykuł

Sygnalista – jak przygotować się do wdrożenia przepisów: procedury wewnętrzne

Wracamy z kolejnym artykułem dotyczącym dyrektywy o ochronie sygnalistów. Tym razem omówimy krok po kroku kolejne etapy wdrożenia systemu zgłaszania naruszeń, przez które powinien przejść pracodawca, by spełniać nowe, wynikające z dyrektywy obowiązki.

Czytaj więcej »

Obszary zgłoszeń, które zapewnią ochronę sygnaliście – 10 przykładów

Unijna dyrektywa o sygnalistach nie w każdym przypadku zgłoszenia nieprawidłowości zapewni ochronę osobie zgłaszającej. Jakich rodzajów naruszeń mogą dotyczyć zgłoszenia, aby sygnalista podlegał ochronie? Co w sytuacji, gdy zgłaszane naruszenie dotyczy innych obszarów niż określają przepisy?

Czytaj więcej »

Kanały zgłoszeń nieprawidłowości w firmie i zgłoszenia anonimowe

Unijna dyrektywa o sygnalistach nakłada na pracodawców m.in. obowiązek ustanowienia odpowiednich kanałów zgłoszeń nieprawidłowości. Jakie kanały zgłoszeń nieprawidłowości w firmie można wyróżnić? Czym kierować się wybierając odpowiedni kanał zgłoszeń w swojej organizacji? Czy mogą one zapewniać anonimizację sygnalisty? Jak w takiej sytuacji podchodzić do kwestii jego ochrony wynikającej z przepisów?

Czytaj więcej »

Sygnalista w firmie – kim jest i kiedy będzie chroniony

W ostatnim czasie w publikacjach prasowych i internetowych, w szczególności koncentrujących się na tematyce HR-owej, przewija się wiele informacji, w których pojawia się termin „sygnalista”. Przyczyną jest bliskie (planowane na grudzień 2021 r.) wdrożenie do polskich przepisów postanowień unijnej dyrektywy w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii. Kim jest sygnalista i kiedy będzie chroniony?

Czytaj więcej »

Nowość

Unijna dyrektywa o sygnalistach – pracodawcy powinni przygotować się na nowe obowiązki

Sygnaliści - nowe obowiązki pracodawców

W następstwie wdrożenia unijnej dyrektywy o sygnalistach pracodawców czeka przygotowanie kanałów do dokonywania zgłoszeń i opracowanie odpowiednich procedur, a także wyznaczenie osób odpowiedzialnych za przyjmowanie zgłoszeń i działania następcze. Niezbędne będzie także przeprowadzenie szkoleń i akcji informacyjnej dla pracowników.

Czytaj więcej »

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo