Narzędzia:
Pracownik zatrudniony na zastępstwo w wymiarze 3/4 etatu 1 listopada 2007 r. ma być zatrudniony w pełnym wymiarze etatu. Czy należy sporządzić nową umowę, czy tylko pisemnie zmienić warunki zatrudnienia i płacy?
30 października 2007 r. nasz pracownik kończy służbę wojskową. Wiem, że jeśli w ciągu 30 dni od zakończenia służby wróci do pracy, to jesteśmy zobowiązani przyjąć go ponownie. Chcemy jednak, aby zajmował inne stanowisko - teraz jest zatrudniony jako pracownik myjni samochodowej, a będzie asystentem działu części zamiennych i będzie pomagał magazynierowi.1. W jakiej formie powinna nastąpić zmiana stanowiska pracy (czy na podstawie wypowiedzenia zmieniającego, czy stworzyć nową umowę o pracę)?2. Jak uwzględnić te 30 dni w rozliczeniu czasu pracy, jeżeli zgłosi się do pracy w 30. Dniu, a nie od razu po służbie wojskowej? Czy te 30 dni wlicza mu się do odbywania zasadniczej służby wojskowej, czy do czasu pracy w naszej firmie? Jeżeli to drugie, to co z wypłatą wynagrodzenia, przecież tak naprawdę pracownik nie pracował przez ten miesiąc?
Pracownik (kierownik jednostki) dostał wypowiedzenie umowy z zastosowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Już minęły 2 miesiące tego wypowiedzenia. Pracownik został przeniesiony na inne stanowisko. Na tym stanowisku sprawdził się. Czy jest możliwość, żeby po tym ostatnim miesiącu dać mu świadectwo pracy, a następnego dnia zatrudnić go na innym stanowisku (niekierowniczym) z tym samym wynagrodzeniem, które miał dotychczas? Czy wtedy również będzie miał 3-miesięczny okres wypowiedzenia? Czy jest może jakiś inny sposób na rozwiązanie tej sytuacji?
Czy kierując pracownika do telepracy należy sporządzić aneks do umowy ze zmianą miejsca świadczenia pracy, a jeśli tak, to czy należy wpisać adres zamieszkania pracownika? Jeżeli pracownik świadczy telepracę 120 km poza siedzibą pracodawcy i zostanie wezwany do siedziby pracodawcy, to jak należy potraktować koszty dojazdu pracownika? Czy rozliczamy je delegacją?
1 września 2007 r. nasz pracownik, który wcześniej pracował na stanowisku konserwatora, przechodzi na stanowisko ratownika. Ta zmiana dotychczasowego stanowiska pracy wynika z potrzeb zakładu pracy. Jak najlepiej załatwić sprawę tej zmiany stanowiska pod względem prawidłowości dokumentów, które będę umieszczone w aktach osobowych, w części B pracownika?
W zakładzie istnieje regulamin premiowania, który niedawno został zmieniony aneksem. Zgodnie z nowymi zasadami wszyscy pracownicy mają otrzymać jednolitą premię. Pracownicy nie tracą na wynagrodzeniu, ponieważ różnica zostaje włączona do stawki zasadniczej. W umowach o pracę znajduje się zapis, że pracownikom przysługuje premia regulaminowa, bez podania jej wysokości. Czy w tym przypadku można wręczyć pracownikom porozumienia zmieniające, czy należy wręczyć im wypowiedzenia warunków pracy i płacy? Czy w razie odmowy przyjęcia nowych warunków płacy pracownikowi przysługuje odprawa?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas