Co z pracowniczymi kosztami i ulgą, gdy pracownik otrzyma dwie wypłaty w tym samym miesiącu
Pytanie: Pracownik zakończył pracę 16 sierpnia, ale od 20 sierpnia został ponownie zatrudniony. We wrześniu otrzyma on dwa przelewy wynagrodzenia z tytułu pracy w sierpniu. W jaki sposób należy zastosować koszty uzyskania przychodu i ulgę podatkową, jeżeli wynagrodzenie naliczane będzie dwa razy, tj. z dwóch okresów zatrudnienia w sierpniu. Precyzując, będą 2 osobne przelewy wynagrodzenia, ale termin ich wypłaty ten sam.
Z porady dowiesz się:
- Czy wysokość zryczałtowanych kosztów zależy od ilości wypłat w miesiącu?
- Co w sytuacji, gdy wypłata następuje z dwóch tytułów?
- Ile razy w miesiącu możemy zastosować kwotę zmniejszającą?
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik z doświadczeniem w administracji skarbowej, dziennikarz. Ukończył studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest także absolwentem podyplomowych studiów w zakresie Master of Business Administration. Wykładowca akademicki. Autor licznych publikacji z dziedziny podatków, prawa pracy i szeroko rozumianego prawa gospodarczego w czołowych polskich wydawnictwach.