Gdy pracodawca zatrudni pracowników tymczasowych, może uniknąć problemów związanych z rekrutacją czy dokumentacją pracowniczą. Pracodawca nie może jednak scedować na agencję obowiązków związanych z zapewnieniem pracownikom tymczasowym higienicznych i bezpiecznych warunków pracy. I to nawet wtedy, gdy pracodawca chciałaby za to dodatkowo zapłacić agencji. Sprawdź, za co grozi kara grzywny dla pracodawcy użytkownika.
O bezpieczeństwie i higienie pracy pracownikom tymczasowych należy pomyśleć już podczas uzgadniania warunków ich zatrudnienia z agencją pracy tymczasowej. Pracodawca użytkownik musi bowiem poinformować agencję pracy tymczasowej na piśmie o warunkach wykonywania pracy tymczasowej w zakresie dotyczącym bezpieczeństwa i higieny pracy.
Po stawieniu się pracowników tymczasowych w pracy pracodawca użytkownik powinien przeprowadzić szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przed dopuszczeniem ich do pracy (art. 237(3) kp). Podobnie jak w przypadku zwykłych własnych pracowników szkolenia z zakresu BHP muszą się odbywać w czasie pracy. Ich koszt ponosi firma, a nie agencja czy tym bardziej pracownicy. Pracownik tymczasowy zachowuje natomiast prawo do wynagrodzenia za czas, w którym odbywa się szkolenie.
U pracodawcy mającego na mocy odrębnych przepisów obowiązek utworzenia służby bhp instruktaż ogólny powinien być zatem przeprowadzony przez upoważnionego do tego bhpowca.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)