Narzędzia:
W sprawie o odszkodowanie z tytułu odmowy nawiązania stosunku pracy z kandydatem, który wygrał konkurs na stanowisko dyrektora samorządowej jednostki kultury, stroną pozwaną powinien być niedoszły pracodawca (samorządowa jednostka kultury), a nie jednostka samorządu terytorialnego, która organizowała konkurs. Wyrok Sądu Najwyższego z 10 marca 2020 r., sygn. akt I PK 50/19.
Ośrodek kultury ogłosił w formie przetargu konkurs na projekt koncepcji architektoniczno-urbanistycznej sali koncertowo-widowiskowej. Za udział w konkursie w oparciu o kryteria oceny prac konkursowych zostały ustalone nagrody pieniężne. Jednym z uczestników konkursu, który otrzymał nagrodę, była spółka z o.o. Ośrodek kultury przed wypłaceniem nagrody pobrał 10% zryczałtowany podatek o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT. Czy w takim przypadku organizator konkursu był zobowiązany do potrącenia podatku PIT?
Instytut Pracy i Spraw Socjalnych zaprasza do udziału w XX jubileuszowej edycji Konkursu Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Firmy i urzędy zakwalifikowane do zaawansowanego etapu Konkursu uhonorowane zostaną Certyfikatem „Profesjonalne ZZL”. Portal Kadrowy objął patronat medialny nad tym wydarzeniem.
Do 18 czerwca trwa pierwszy szczeciński Accounting Challenge – konkurs, którego uczestnicy mogą zmierzyć się z internetowym testem sprawdzającym ich wiedzę z obszaru księgowości. Sprawdź się w konkursie i wygraj atrakcyjną nagrodę.
16 maja wystartował pierwszy szczeciński Accounting Challenge – konkurs, którego uczestnicy mogą zmierzyć się z internetowym testem sprawdzającym ich wiedzę z obszaru księgowości.
1 marca rozpoczęła się rejestracja drużyn do III edycji prestiżowego konkursu Księgowi Przyszłości, organizowanego w czterech kategoriach: zawodowej, studenckiej, uczniowskiej oraz płacowo-kadrowej. W ciągu zaledwie kilku dni do udziału w konkursie zgłosiło się ponad 50 zespołów. Organizatorami konkursu są Stowarzyszenie Księgowych w Polsce oraz firma Soneta.
Wyższe stanowiska w służbie cywilnej mają być obsadzane w drodze powołania – zakłada przyjęta przez parlament nowelizacja ustawy o służbie cywilnej. Zmiany prowadzą również do wygaśnięcia stosunku pracy osób zajmujących wyższe stanowiska w tej służbie, którym po wejściu w życie ustawy nie zostaną zaproponowane nowe warunki zatrudnienia.
Dyrektor szkoły został ukarany karą upomnienia za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Jakie są konsekwencje tej kary w związku z pełnioną funkcją, a w przyszłości - przystąpienia do konkursu na stanowisko dyrektora szkoły?
Kierownik ośrodka pomocy społecznej odchodzi na emeryturę. Burmistrz ogłosił nabór na to stanowisko. Do naboru przystąpił pracownik OPS, który jest zatrudniony na stanowisku urzędniczym i został wybrany na stanowisko kierownika. Na podstawie jakiego dokumentu należy zatrudnić tę osobę? Czy obowiązuje służba przygotowawcza i umowa na czas określony 6 miesięcy, czy pomimo naboru - awans wewnętrzny i umowa na czas nieokreślony?
Nauczyciel akademicki po uzyskaniu doktoratu został 1 października 1999 r. mianowany na czas nieokreślony na stanowisko adiunkta. W okresie 9 lat nie uzyskał habilitacji i zgodnie z wewnętrznymi zarządzeniami jego zatrudnienie na stanowisku zostało przedłużone o 3 lata, których koniec upływa 30 września 2011 r. Nauczyciel został o tym pisemnie powiadomiony i własnoręcznym podpisem potwierdził przyjęcie tego do wiadomości oraz wyraził na to zgodę. W wyznaczonym terminie nie zdąży zakończyć habilitacji. Czy w tej sytuacji zawarty z nim stosunek pracy zakończy się 30 września 2011 r. z mocy art. 127 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, czy też należy go wypowiedzieć ze skutkiem na 30 września 2011 r.? Czy po rozwiązaniu stosunku pracy jego dalsze zatrudnienie na innym stanowisku będzie możliwe dopiero po ogłoszeniu konkursu, zgodnie ze znowelizowanymi przepisami wspomnianej ustawy?
Nauczycielowi mianowanemu zatrudnionemu w szkole A powierzono obowiązki dyrektora w szkole B (bez konkursu) na okres 5 lat od 1 września 2005 r., niestety, bez umowy o pracę, jednocześnie nauczyciel otrzymał urlop bezpłatny w szkole A. Organ prowadzący szkołę B, przydzielił osobie sprawującej obowiązki dyrektora 3 godziny zajęć lekcyjnych w tygodniu. Taki stan trwał do sierpnia 2010 r. W 2010 r. nauczyciel wygrał konkurs na dyrektora szkoły B, nie otrzymując niestety zgody organu prowadzącego na urlop bezpłatny w szkole A. Rozwiązano więc umowę o pracę w szkole A, a w szkole B dyrektor otrzymał powołanie na stanowisko od 1 września 2010 r. Czy od września 2010 r. w szkole B dyrektor może dostać umowę o pracę na stanowisko nauczyciela? Jeżeli jest możliwe podpisanie umowy o pracę w szkole B z dyrektorem szkoły na nauczyciela, to jak powinna ona wyglądać? Jakie najważniejsze elementy powinny się w niej znaleźć? Jeżeli taka umowa o pracę na stanowisku nauczyciela w szkole B będzie możliwa do zawarcia, to kto, z ramienia szkoły B (pracodawcy), powinien ją podpisać, skoro dyrektor jest pracodawcą dla zatrudnianych w niej pracowników? Czy przy powierzeniu obowiązków w okresie 2005-2010 w szkole B dyrektor bez umowy o pracę na stanowisku nauczyciela mógł prowadzić lekcje, do prowadzenia których zobligował go organ prowadzący? Czy okres pozostawiania w szkole A na urlopie bezpłatnym i czas sprawowania funkcji dyrektora szkoły B, ale bez umowy o pracę na te 3 godziny zajęć dydaktycznych w tygodniu, będzie w przyszłości liczył się do emerytury? Jakie dokumenty i z której szkoły, A czy B, będą podstawą dla ZUS do doliczenia tego okresu do zatrudnienia?
Pracownik od 6 października do 31 grudnia 2008 r. był zatrudniony w wymiarze 1/2 etatu jako pracownik socjalny w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a od 1 listopada 2008 r. do 31 grudnia 2008 r. został dodatkowo zatrudniony na okres próbny na stanowisku pracownika socjalnego, również na 1/2 etatu, w ośrodku pomocy społecznej. Z uwagi na to, że bardzo dobrze wypełniał swoje obowiązki, został ponownie zatrudniony na stanowisku pracownika socjalnego na umowę o pracę na czas określony od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2010 r. Pracownik ten posiada wykształcenie magisterskie (2 lipca 2009 r. ukończył studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna, a wcześniej, 6 lipca 2007 r., uzyskał tytuł licencjata na kierunku pedagogika). Obecnie pracownik jest w trakcie studiów podyplomowych w ramach projektu prowadzonego przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich w Warszawie, na kierunku organizacja pomocy społecznej. Czy pracownik ten, zgodnie z art. 116 ustawy o pomocy społecznej, może wykonywać zawód pracownika socjalnego? Co zrobić w sytuacji, gdy pomimo ogłaszanych konkursów żaden z kandydatów nie spełnia wymogów określonych w rozporządzeniu MPiPS z 25 stycznia 2008 r. w sprawie specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego realizowanej w szkołach wyższych, natomiast posiada wykształcenie określone w art. 116 ustawy o pomocy społecznej?
Czy w związku z brakiem rozstrzygnięcia 3 konkursów na powołanie komendanta straży gminnej z powodu braku odpowiedzi na ww. nabór możliwe byłoby powierzenie obowiązków pełnienia wspomnianej funkcji bez konieczności ogłaszania kolejnego konkursu? Zgodnie z art. 37 ust. 1 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych komendant straży gminnej musi spełniać wymagania, które nakładają ww. przepisy prawa, tj. posiadać wyższe wykształcenie oraz 5 lat stażu pracy. Czy w związku z powyższym osoba, której zostałyby powierzone obowiązki komendanta, również musi się okazać ww. wymaganiami, czy też może ich nie spełniać?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas