Narzędzia:
Jeśli potrzebujesz zaplanować rozwój pracowników (zwłaszcza kluczowych czy zajmujących stanowiska kierownicze) i zależy Ci na rzetelnej diagnozie ich sposobu funkcjonowania, umiejętności oraz postaw, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów, przyjrzyj się metodzie Development Center (DC). Choć sama sesja nie jest tania, pozwala ona nie tylko na analizę luk kompetencyjnych i obszarów do pracy, lecz przede wszystkim na wychwycenie mocnych stron poszczególnych osób oraz poziomu ich konkretnych umiejętności. Buduje to świetną bazę pod wybór dalszych szkoleń oraz kierunków i form rozwoju, a dzięki wiedzy pozwalającej unikać nietrafionych w danym przypadku propozycji umożliwia również przyszłe oszczędności.
Pracownicy, którzy niechętnie dzielą się swoim potencjałem, wiedzą, doświadczeniami, a nawet informacjami z innymi bądź prezentują postawę całkowicie zamkniętą są zmorą HR-owców. To im bowiem najczęściej przypadają w udziale trudne rozmowy, wsparcie w zmianie nastawienia, ewentualne znalezienie propozycji szkoleniowych (które nie nadszarpią budżetu i przy okazji zrealizują cele biznesowe) i raportowanie przełożonym o poczynionych postępach.
Jest duża szansa, że jako pracownik/pracownica działu HR masz do czynienia z planowaniem szkoleń czy procesów rozwojowych dla pracowników. Stoisz przed zadaniem zapewnienia członkom organizacji adekwatnego wsparcia i edukacji, w celu uzupełnienia luk kompetencyjnych oraz odpowiedzi na aktualne potrzeby zespołu. Może to stanowić twardy orzech do zgryzienia, jeśli w grę wchodzą osoby w różnym wieku, które z pozoru sporo dzieli (na przykład posiadane doświadczenie czy mocne strony).
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas